תביעה נגד שב"כ בעשרות אלפי שקלים: "פגעו בחירויות יסוד"

שני צעירים שזומנו למשטרה נלקחו לחקירת שב"כ, ללא ידיעתם מראש וללא הסכמתם כפי שמתחייב בחוק. כעת הם דורשים פיצוי כספי. "המשטרה ושב"כ הפרו הנחיות מפורשות של ביהמ"ש העליון", נכתב בתביעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 16:50 ג בניסן התשעח

תביעה נגד שב"כ בעשרות אלפי שקלים: "פגעו בחירויות יסוד"
חקירה (אילוסטרציה), צילום: shutterstock

ארגון "חננו" הגיש לאחרונה לבית משפט השלום בצפת תביעה נגד המדינה, משטרת ישראל ושב"כ בשמם של שני צעירים, ש' ו-ר', שנלקחו לחקירת שב"כ, ללא ידיעתם מראש וללא הסכמתם, לכאורה, כפי שמתחייב בחוק. בעקבות כך דורשים הצעירים פיצוי בסך כולל של 30 אלף שקל.

בכתב התביעה נכתב: "התביעה עוסקת בשני אירועים אשר בכל אחד מהם זימנה המשטרה את אחד משני התובעים לחקירה באמצעות טופס זימון משטרתי, ואילו בפועל לא ערכה להם המשטרה חקירה כלשהי אלא בתחנה נערכה להם שיחת שב"כ.

"במקרה של ר', הגדילו השוטרים לעשות עת עיכבו ולקחו אותו מהישיבה בה הוא לומד בצפת לתחנת המשטרה לשיחת שב"כ. פעילות זאת חורגת מהתחייבות השב"כ למדינה, ומהנחית ביהמ"ש העליון לשב"כ".

עוד נכתב כי "התובעים יטענו כי המשטרה ושב"כ הפרו הנחיות מפורשות של ביהמ"ש העליון, פגעו בלא סמכויות בחירויות יסוד של כל אחד מהתובעים, ופגעו בצביון המדינה כמדינה דמוקרטית".

לטענת "חננו", "בשני המקרים זומנו התובעים על גבי טופסי זימון לחקירה, ולא הובהר להם כי התייצבותם וולונטרית אלא נכפתה עליהם ההתייצבות לתחקור".

בארגון טענו עוד בכתב התביעה כי "תלונה שהוגשה בשם ש' לפני כחצי שנה, הן למשטרה והן לשב"כ, לא נענתה. בשטח, יש זימונים רבים לשיחות אשר לא נעשים לפי הנחיית ביהמ"ש עליון. לפיכך מוגשת התביעה כאשר כל אחד מהתובעים עותר לפיצוי בסך של 15 אלף שקל בגין פגיעה שלא כדין בחירותו ובביטחונו האזרחי".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן