תא"ל מרדכי כהנא הושעה למשך שבועיים בחשד להחזקת אמצעי לחימה שלא כחוק

הקצין הבכיר והמוערך, שפיקד בעבר על שלל יחידות בחטיבת גולני, נחקר בחשד שהחזיק שלא כדין אמצעי לחימה וציוד אזרחי והושעה על ידי מפקד זרוע היבשה באישורו של הרמטכ"ל. סנגוריו: "מדובר בקצין ערכי וישר, אשר משתף פעולה באופן מלא עם החוקרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/10/17 21:45 ג בחשון התשעח

תא"ל מרדכי כהנא הושעה למשך שבועיים בחשד להחזקת אמצעי לחימה שלא כחוק
ביטל את בוחן המסלול. תא"ל כהנא, צילום: צילום מסך מיוטיוב

קצין האיסוף הקרבי הראשי, תא"ל מרדכי כהנא, הושעה על יד מפקד זרוע היבשה האלוף קובי ברק למשך 14 ימים, בעקבות חשד שהחזיק למשך זמן ממשוך ציוד צבאי ואזרחי שלא כדין. כך הותר לפרסום הערב (שני) על ידי צה"ל.

ההשעיה קיבלה את אישורו של הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט וומדובר צה"ל נמסר כי "חקירת המצ״ח בעניין נמשכת ובהתאם להתפתחויות בה יתקבלו החלטות בעניינו של הקצין''.

אתמול דווח כיקצין בכיר נחקר בחדש שהחזיק באמצעי לחימה וציוד אזרחי שלא כחוק, אךשמו לא הותר לפרסום. הציוד אופסן בתוך מכולה אותה לקח עימו לכל בסיס שאליו עבר ובה היו בין היתר רובה קלצ'ניקוב, אקדח, אמצעים לראיית לילה, תחמושת, מכונת כביסה, טלוויזיה ומכשירי חשמל נוספים.

הסנגור הצבאי הראשי אל"ם רן כהן וסגן אריאל חברון, סנגוריו של הקצין הבכיר, מסרו אתמול עם פרסום הפרשה כי "לקצין עבר קרבי מפואר בשדה הקרב בשורה של תפקידים מרכזיים בצה"ל ובהובלת לוחמים בגזרות הלחימה השונות. לקצין מכולה שעברה עימו מעת לעת בעת מעבר בסיסים ובה נהג לאחסן את ציודו האישי וחפצים נוספים המיועדים לחיילי צה"ל". לדבריהם, ''מדובר בקצין ערכי וישר, אשר משתף פעולה באופן מלא עם החוקרים ומוסר את גרסתו. הקצין משוכנע כי החקירה תסתיים ללא כל היבט פלילי".

תא"ל כהנא (47) הוא אחיינו של הרב מאיר כהנא הי"ד שנרמח על ידי מתנקש בשנת 1990. הוא למד בישיבה לצעירים ובצבא פיקד בין היתר על סיירת גולני, גדוד 12 ויחידת אגוז בזמן מלחמת לבנון השניה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן