תא"ל כהנא פורש מצה"ל

הקצין הבכיר הודיע לרמטכ"ל כי הוא לוקח אחריות על מעשיו, "כמי שהחינוך לאורך כל שירותו לדוגמא אישית וללקיחת אחריות וכמי שהצבא יקר לו, החלטתי לבקש ממך לסיים את תפקידי". כהנא חשוד כי החזיק שלא כדין ציוד צבאי ואזרחי

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/17 16:14 יז בחשון התשעח

תא"ל כהנא פורש מצה"ל
ביטל את בוחן המסלול. תא"ל כהנא, צילום: צילום מסך מיוטיוב

מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, תא"ל מרדכי כהנא, הודיע היום (ב') לרמטכ"ל על רצונו לפרוש מצה"ל. זאת על רקע חקירת מצ"ח שנפתחה נגדו בחשד שהחזיק ברשותו ציוד צבאי ואזרחי שלא כדין.

"במהלך השבועיים האחרונים", כתב תא"ל כנהא במכתב שהגיש לרא"ל גדי איזנקוט בפגישה ביניהם, "נחקרתי לצערי בשל הימצאותם של פריטים שונים במכולה שהוצבה בבסיס שבו שירתתי".

בהמשך הוא כתב: "שיתפתי כמובן פעולה באופן מלא בחקירה והבהרתי שדבר מהפריטים שהיו במכולה לא היו לטובתי האישית, חלילה ועדיין גם בעיניי שגיתי בקיום הנהלים".

בסיום הדברים הוא הודיע על פרישתו מהצבא, "כמי שהחינוך לאורך כל שירותו לדוגמא אישית וללקיחת אחריות וכמי שהצבא יקר לו, החלטתי לבקש ממך לסיים את תפקידי וכן להקדים במספר חודשים את פרישתי מצה"ל".

הרמטכ"ל קיבל את התפטרותו של הקצין הבכיר, לא לפני שהדגיש כי מעשיו אינם הולמים התנהגות המצופה מקצין בצה״ל. עם זאת, הוא הוסיף כי לזכותו של כהנא עומד עבר צבאי מפואר במגוון תפקידי פיקוד ולחימה שהתפרשו על פני כמעט שלושה עשורים.

לפני מספר שבועות נחשף כי תא"ל כהנא חשוד כי שמר במכולה צבאית, שליוותה אותו בתפקידיו השונים,ציוד צבאי ואזרחי כמו רובה קלצ'ניקוב, אקדח, אמצעים לראיית לילה, תחמושת, מכונת כביסה, טלוויזיה ומכשירי חשמל נוספים. יש לציין כי החקירה עדיין מתנהלת בנושא.