"שתיקה כהסתה": הקריקטורה שעצבנה את שלום עכשיו

בארגון השמאל יצאו נגד ציור שפרסמו צעירי האיחוד הלאומי, שבו נראים רקטות שמשוגרות מביהמ"ש העליון, ומולם כיפת ברזל שמייצגת את פסקת ההתגברות. מזכ"ל המפלגה בתגובה: "הבעיה האמיתית היא המציאות הקשה שאחראים לה שופטי בג"ץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/18 10:06 ל בניסן התשעח

"שתיקה כהסתה": הקריקטורה שעצבנה את שלום עכשיו
הקריקטורה שעוררה סערה, צילום: האיחוד הלאומי

קריקטורה שפרסמו צעירי האיחוד הלאומי בסוף השבוע עוררה את זעמם של גורמים בשמאל, וזכתה לגינויים. בציור מעורר המחלוקת נראים רקטות שמשוגרות מבניין בית המשפט העליון, שמייצגות פסיקות שונות שעוררו סערה, כדוגמת ההחלטות על פינויי עמונה ונתיב האבות. מנגד נראה משגר של כיפת ברזל שעליו כתוב "פסקת ההתגברות".

בארגון השמאל שלום עכשיו הגיבו אמש על פרסום הקריקטורה, והאשימו את חברי הבית היהודי בשיתוף פעולה להסתה. "שתיקה כהסתה. האיחוד הלאומי של אורי אריאל וסמוטריץ מציגים את בג"ץ כמחבלים היורים רקטות על ישראל. כשבנט ושקד שותקים אל מול עוד מפגן הסתה מכוער במפלגתם, הם למעשה שותפים להסתה", נכתב בציוץ בטוויטר של הארגון.

תגובת שלום עכשיו לקריקטורה

תגובת שלום עכשיו לקריקטורהצילום: צילום מסך

בתגובה לביקורת שהושמעה על הקריקטורה, אמר הבוקר מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, כי "צעירי המפלגה מרגישים כמו רבים באזרחי ישראל שבשנים האחרונות האקטיביזם השיפוטי לקח לידיו את השלטון ופסק באופן שרירותי בצורה המחלישה את מדינת ישראל וזהותה היהודית. כך בענייני המסתננים, פגיעה בשמירת השבת הציבורית, ההכרה ברפורמים, פינוי יישובים ועוד. הרגשה זו בוטאה בצורה מעט חריפה בקריקטורה. 

"הבעיה האמיתית היא לא הקריקטורה אלא המציאות הקשה שאחראים לה שופטי בג"ץ. אנו ממליצים להאזין לזעקת הנוער ולא להתעסק בדיון טפל על השוואות שאין לעלות על הדעת.

"לקראת הדיון בוועדת שרים על פסקת ההתגברות אנו קוראים באיחוד הלאומי לראש הממשלה לא להיכנע ולחוקק את פסקת ההתגברות הרחבה באופן מיידי. הגיע הזמן להפעיל כיפת ברזל חוקתית כנגד בית המשפט, לשמור על האיזונים הנכונים בין המערכת החוקתית והמשפטית ולהחזיר את השלטון במדינה לעם ישראל ונציגיו בכנסת".