שר החינוך נפתלי בנט: "האויבים שלנו טועים בענק"

השר בנט בצעדת "צועדים ומצדיעים" לציון יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות איבה: "האויבים שלנו טועים בענק ולא מבינים את עומק החיבור שקיים בתוך העם שלנו ובינינו לבין הארץ שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/17 17:49 יב בכסלו התשעח

שר החינוך נפתלי בנט: "האויבים שלנו טועים בענק"
הטקס בלוד, צילום: יחצ יום ההוקרה

בפרויקט ארצי מיוחד ובשיתוף פעולה של מספר ארגונים וגופים, צעדו היום 10,000 משתתפים בצעדת "צועדים ומצדיעים" - צעדת הוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה.  בצעדה חולק תוואי שביל ישראל  לחלקים, כך שבכל חלק צעדה קבוצה מהמשתתפים. הצעדה נולדה מיוזמתו של פצוע מלחמת ששת הימים מיכה שוורץ. לאחר הצעדות ברחבי הארץ התקיימו טקסים מיוחדים בהם לקחו חלק בין היתר אישי ציבור, שרים וח"כים, חניכי תנועות נוער, אנשי כוחות הביטחון, תיכוניסטים ופצועים.

בטקס בלוד, נאם שר החינוך נפתלי בנט שאמר כי: "התכנית של האויבים שלנו היא להקיף את ישראל בכדי לנסות כל הזמן למרר את החיים שלנו כאן עד שנישבר. אבל הם לא מבינים מה זה העם שלנו. הם לא מבינים את עומק החיבוק של הנוער הישראלי לעם שלו ולארץ שלו. יש להם טעות גדולה. אחד מהערכים הכי עליונים שיש זה הכרת התודה והכרת הטוב. התרומה הגדולה ביותר שקיימת בעם ישראל זה פצועי צהל ונפגעי פעולות האיבה. אין מישהו שתרם יותר מאשר את גופו שלו. כמובן גם המשפחות השכולות. במדינת ישראל יש את יום הזיכרון שהוא יום קדוש, אבל שכחו קצת להוקיר את לוחמי צה"ל שסוחבים יום יום על גופם ויחד עם זאת מאירים את הדרך באופטימיות. אני מאחל שנדע לתת כמו שקודמנו נתנו ונותנים. כולנו צריכים לתת חזרה למדינה המופלאה הזו".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן נאם בטקס שהתקיים בלטרון: "פצועי צה"ל והלוחמים לעתיד בצה"ל, צועדים יחד בשביל ישראל כדי להביא לקידמת הבמה את ההקרבה הגדולה של פצועי צה"ל בחיי היומיום. במהלך הצעדה בני הנוער לומדים ממקור ראשון מה הקרבנו כדי להקים את מדינת ישראל, וכדי לשמור על קיומה בבטחה. צעדה זו היא הפתיח של שבוע ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה ובהמשך גם נציין אותו בבית הנשיא ובכנסת ישראל. הערך של מתן כבוד לפצועי צה"ל הוא לא פחות מקדוש, ואנו פועלים כדי שהתרומה וההקרבה שלהם יהדהדו גם בזמן שגרה בחברה הישראלית".