שר הביטחון מגנה את ההודעות על מותו של הרמטכ"ל: "תופעה מופקרת, מסוכנת וחסרת אנושיות"

אביגדור ליברמן התחייב לנסות ולמגר הודעות דומות בעתיד, "אפעל לטיפול נחרץ בכלים חוקיים נגד מי שמפיצים אותן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/08/17 18:07 טז באב התשעז

שר הביטחון מגנה את ההודעות על מותו של הרמטכ"ל: "תופעה מופקרת, מסוכנת וחסרת אנושיות"
ליברמן ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס היום (שלישי) להודעות הכוזבות על מותו של הרמטכ"ל בהתרסקות אמש של מסוק צה"ל והצהיר כי יפעל למיגור הפצת  הודעות דומות בעתיד.

ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "תופעת הפצת שמועות זדוניות בעת ובעקבות אירועים ביטחוניים, היא מופקרת, מסוכנת וחסרת אנושיות. אפעל לטיפול נחרץ בכלים חוקיים נגד מי שמפיצים אותן".

מוקדם יותר הוא אמר על אירוע התאונה כי הוא "משתתף באבל הכבד של משפחת זהר עם נפילתו של טייס חיל האוויר רס"ן (מיל') דודי ז"ל, ומאחל החלמה מהירה לטייס הפצוע. ח"א חוקר את נסיבות התאונה".

אמש, סמוך לתאונת מסוק האפאצ'י בה מצא את מותו רס"ן במיל' דודי זהר, החלו להישלח בקבוצות וואטסאפ שונות הודעות שקריות בדבר מותו של רא"ל איזנקוט באירוע.

"לא לפרסום!", זעקה אחת ההודעות, "הרמטכ״ל רב אלוף גדי איזנקוט, הוא ככל הנראה ההרוג בהתפוצצות המסוק הערב". בהמשך ההודעה נכתבו קורותיו של איזנקוט במעין הספד לחייו.

בהודעה נוספת נכתב כי אחד ההרוגים הוא סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, "מסוק אפאצ'י מכנף 25. שני הטייסים פצועים קשה וייתכן שאחד מהם כבר נהרג. אחד מהם אישיות בכירה מאוד. מדובר כנראה בסגן שר הביטחון אלי בן דהן".

בדובר צה"ל לא נשארו אדישים לשמועות ומיהרו לשחרר הודעת הרגעה בה נכתב כי "השמועות אודות אישיות בכירה שנפגעה בתאונה לא נכונות ולא מבוססות".