שר האוצר מאשים את נתניהו והחרדים: "הונו אותי ואת בנט בנושא הגיור"

בראיון לחדשות 10 תקף כחלון את ראש הממשלה וראשי הסיעות החרדיות בטענה שהציגו את עניין הגיור בצורה מעוותת, "הם הטעו אותנו לחשוב שחוק הגיור מתייחס רק לעובדים זרים". הוא אמר גם כי קיצור החופשות לתלמידים נמצא בבדיקה וכי בנושא הזה, כמו גם בנושא חוק ירושלים, הוא ובנט רואים "עין בעין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 09:04 י בתמוז התשעז

שר האוצר מאשים את נתניהו והחרדים: "הונו אותי ואת בנט בנושא הגיור"
משתפים פעולה. כחלון ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר האוצר משה כחלון האשים אמש (שני) את ראש הממשלה והסיעות החרדיות בכך שהוליכו אותו שולל בנושא חוק הגיור.

בראיון שנתן לחדשות 10 הוא טען כי נתניהו והשרים החרדים הונו אותו, את שר החינוך נפתלי בנט ואת שר הביטחון אביגדור ליברמן בסוגיה, "הם הטעו אותנו לחשוב שחוק הגיור מתייחס רק לעובדים זרים. הציגו לנו כאילו ישטפו פה את הארץ קבוצות מאריתריאה ומעוד כל מיני מקומות. כך זה הוצג בהתחלה ולכן לא היה על זה דיון. גם בנט, גם אני וגם ליברמן הבנו אחרת. ברגע שהבנו שזה לא מה שהוצג בפנינו, עצרנו את זה".

בנושא קיצור החופשות לתלמידי ישראל הוא אמר כי הנושא נמצא בבדיקה בשיתוף עם משרד החינוך, "שוחחתי בנושא עם שר החינוך וזה נמצא בבדיקה". לשיטתו, "יש צדק בדברים. כרגע צוותי חינוך ואוצר דנים בכך, ובאוגוסט אנחנו צריכים להציג לממשלה את תקציב ההתאמות. אנחנו נמצא את התקציב".

כחלון סיפר בנושא הבוער של קיצור החופשות הוא "רואה עין בעין עם שר החינוך את החשיבות של לאפשר לילדים מסגרות גם באסרו חג, גם בחופשת חנוכה ובחלק מפסח", והוסיף כי "צריך למצוא את המקורות לעבוד על זה". בנוסף לכך הוא אמר כי מפלתו תתמוך ביוזמה נוספת של בנט והיא "חוק ירושלים". לדבריו, "כל חוק שמחזק את מעמדה של ירושלים, כולנו תעמוד כחומה בצורה כדי להעביר את החוק הזה".

כחלון התייחס גם להגרלת הדירות עליה הכריז במסגרת "מחיר למשתכן" ואמר כי יש לו "בשורה לזוגות הצעירים". לדבריו, בחודשים ספטמבר ואוקטובר "נוציא עוד 15 אלף - סך הכול 30 אלף יחידות דיור. לקראת סוף השנה יש מגמה להוציא עוד 15 אלף. אנחנו נציף את השוק בדירות".

שר האוצר גם הצהיר כי לא ייקח חלק בניסיונות להחליף את הממשלה הנוכחית, "אין לי בעיה לשבת עם הרצוג, הרצוג הוא אדם ראוי לטעמי, אבל יש כרגע ממשלה מתפקדת. אם מישהו יחליט ללכת לבחירות נלך לבחירות, אני לא רואה הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית".

לגבי הבחירות הבאות הוא אמר כי "כולנו תרוץ כמפלגה עצמאית בבחירות הבאות", ועל נתניהו הוא ניסה לחסוך במילים, "איני מוכן לחלק ציונים. הוא נבחר, אז הוא שם".