שרת התרבות נגד הסרט הישראלי שזכה בפרס: "רוח גבית לארגון הBDS ולעוכרי ישראל"

השרה רגב לא התלהבה מזכייתו של הסרט "פוקסטרוט", שעוסק בין היתר בחיילי צה"ל, בפרס בפסטיבל ונציה ואמרה כי "הזכייה של הסרט היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/09/17 08:29 יט באלול התשעז

שרת התרבות נגד הסרט הישראלי שזכה בפרס: "רוח גבית לארגון הBDS ולעוכרי ישראל"
מירי רגב שוב נגד מוחמד דרוויש, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

הסרט "פוקסטרוט" של הבמאי שמוליק מעוז זכה אמש (מוצאי שבת) בפרס בפסטיבל וונציה, אך מבחינת שרת התרבות והספורט מירי רגב, כלל לא מדובר בהישג ובסיבה למסיבה.

בחלקים נרחבים מהסרט מוצגת התנהלות חיילי צה"ל במחסום בו הם מתחככים עם אזרחים פלסטינים. בשיא אחת הסצינות הם יורים בטעות באזרחים ערבים החשודים כמחבלים ובהמשך העלילה נמשכת כשהם מתבקשים על ידי קצין בכיר להשתיק את הפרשה ולא לדבר עליה עם אף אחד.

חלק זה ואולי חלקים נוספים הצליחו לעורר את חמתה של השרה רגב שאמרה כי "למדינת ישראל יש את הצבא המוסרי בעולם שחייליו הצעירים נדרשים להתמודד עם מציאות מורכבת מידי יום. מצער שסרטים ישראלים המבקרים את מדינת ישראל פוגעים בשמה ובשם חיילי צהל זוכים כמעט אוטומטית לחיבוק ואהדה בעולם. מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר כנגד הצבא המוסרי העולם תוך הטחת שקרים במסווה של עשייה אמנותית טוב היה שאת התשואות הם היו קוטפים בזכות העשייה האמנותית בלבד".

לטענתה, "אלו הסרטים שנותנים רוח גבית לארגון הBDS ולעוכרי ישראל בכל רחבי העולם וזוכים לתשואות של אוייבנו. הזכייה של הסרט היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבנו קל וחומר שהם מחנכים ומגייסים את הדור הצעיר בעולם כנגד מדינת ישראל".