שקד על טראמפ: "צ'רצ'יל של המאה ה- 21"

שרת המשפטים יצאה מגדרה והחמיאה לנשיא האמריקני על העברת השגרירות לירושלים, "בעל הבית חזר". השר בנט בטוח שישראל לא תיאלץ לשלם מחיר על המהלך, "אלו זמנים חדשים. טראמפ מעתה ואילך יכול להיקרא חבר אמת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/05/18 10:45 כט באייר התשעח

שקד על טראמפ: "צ'רצ'יל של המאה ה- 21"
שקד באירוע ה- OU, צילום: דוברות שרת המשפטים

שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד השתתפו היום (שני) באירוע של ארגון OU בירושלים, לכבוד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים ולא הפסיקו להלל ולשבח את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

"טראמפ הוא צ'רצ'יל של המאה ה- 21", אמרה שרת המשפטים וציינה כי הוא "הפך את מדיניות הכניעה הצ'ימברליינית לאיראן, ומלמד את העולם שבעל הבית חזר".

לדבריה, "מעמדה של ירושלים כבירת ישראל מקבל מהיום והלאה חיזוק משמעותי. העם בישראל, ואני בתוכו, גאה ונרגש עם העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, יחד עם יהודֵי העולם כולו. זהו מהלך רב משמעות, הרבה מעבר להצהרה בלבד. זהו צעד חיוני למעמדה הבינלאומי של ישראל, שיש לו- ועוד יהיו לו- השלכות חשובות על ביצור בטחונה ועל עוצמתה". 

בנושא הסכם הגרעין עם איראן, ממנו פרשה ארה"ב היא אמרה כי "אירופה מתעקשת לא להפיק לקחים מההיסטוריה. היא עצמה עיניים להתעצמות הנאצים; היום היא בוחרת לעצום עיניים עם התעצמות איראן. במיוחד במציאות כזו, טוב שמנהיג העולם החופשי הוא הנשיא טראמפ".

בנט עם ג

בנט עם ג'ייסון גרינבלט ובני משפחתוצילום: כיפה

ראש מפלגתה של שקד, שר החינוך נפתלי בנט, אמר כי "כל אדם בירושלים, בארה"ב ובישראל מרגיש כעת את ההיסטוריה נכתבת.  אמריקה עשתה את הצעד הראשון, באומץ ובתעוזה, וכעת אנו מצפים מאחרים לעשות כן".

יו"ר הבית היהודי דחה את החשש כי ישראל תיאלץ "לשלם מחיר" על העברת השגרירות, "אלו זמנים חדשים. בעבר כדי להשיג שלום הנוסחה הייתה שטחים תמורת שלום וכעת יש נוסחה חדשה - שלום תמורת שלום". לדבריו, "חלק מהאויבים שלנו מנסים לפעול בימים אלו בטרור ואלימות. אם הם יטעו לעשות כן, הם יפגשו נחישות של פלדה. 

בנט שיבח את ארגון ה- OU "על התמיכה המתמשכת שלהם בישראל, היום ובכלל". ובפניה לנשיא האמריקני אמר כי " בשם ממשלת ישראל והציבור הישראלי, אני רוצה להודות בראש ובראשונה למי שמעתה ואילך יכול להיקרא חבר אמת - הנשיא, דונאלד טראמפ, תודה רבה!"

לסיום ציין כי הוא "חושב שהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים עונה על הקריטריון של חדשות טובות ולכן אברך: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה. אלוהים יברך את נשיא ארה״ב, את אמריקה, את ישראל ואת בירתו של העם היהודי לנצח נצחים - ירושלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן