שקד על הרב קרוב: "מגדלור בציונות הדתית"

שרת המשפטים ספדה לרב שהלך לעולמו, "עד הרגע האחרון לא מש מתחושת השליחות שליוותה אותו לאורך חייו". בן דהן: "פעמים רבות נשאלתי האם אני הרב קרוב. ועניתי: הלוואי והייתי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/01/18 09:55 א בשבט התשעח

שקד על הרב קרוב: "מגדלור בציונות הדתית"
צילום: באדיבות המשפחה

שרת המשפטים איילת שקד הספידה את הרב זאב קרוב, שהלך הבוקר (רביעי) לעולמו בגיל 59 לאחר מאבק במחלת הסרטן.

"הרב זאב קרוב היה מגדלור בציונות הדתית ששילב תורה ועשייה ציבורית כחלק בלתי נפרד זה מזו", אמרה שרת המשפטים.

לדבריה, "הרב קרוב, אישיות בלתי רגילה, מחנך דגול, התמודד בצורה מעוררת כבוד עם פציעת בנו אהרון במבצע עופרת יצוקה, ועד הרגע האחרון לא מש מתחושת השליחות שליוותה אותו לאורך חייו. זכיתי לפעול לצדו בפעילויותיו הציבוריות וראיתי מקרוב את התמסרותו למען הכלל. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הוסיף כי "היום עם ישראל איבד את אחד מטובי בניו, הרב זאב קרוב, רב ואיש חינוך בכל נימי נפשו, שתמיד האיר עלינו במידת העין הטובה שלו. הרב תמיד שמר על אופטימיות והביט על המציאות מתוך אמונה גם בזמנים הקשים ביותר בעת שהתמודד עם המחלה בשלוש השנים האחרונות ובכל שלבי השיקום של בנו  אהרון. אהב את עם ישראל  אהב את ארץ ישראל ואהב את תורת ישראל". 

בנט ושקד

הספידו את הרב קרוב. בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ציין כי "פעמים רבות נשאלתי האם אני הרב קרוב. ועניתי: הלוואי והייתי. כנראה שאני דומה חזותית לרב קרוב, אך יודע שאני רחוק ממנו מאוד בתורה, במידות וביראת שמים. צר לי מאוד על האבידה הגדולה, מי ייתן לנו תמורתו".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין: "אני כואב את לכתו של הרב זאב קרוב, שהיה ראש ישיבה אהוב, ששילב בנועם תורה עם דרך-ארץ וחייו היו דוגמא לחיי שליחות של ממש. התפעלתי לנוכח מסירות הנפש שגילה לאחר פציעתו הקשה של בנו, אהרן, במהלך מבצע עופרת יצוקה. היה זה שיעור מאלף באהבה ובאמונה, שימשיך ללוות את עם ישראל. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר כי הם באבל "על פטירתו של הרב זאב קרוב זצ"ל . מחנך, סופר ומרצה בחסד עליון שגידל דורות של תלמידים למען עם ישראל. הרב קרוב היה מנושאי תורת ארץ ישראל ודגל ישיבות ההסדר. איש של אמונה שלימד תורה גדולה וחינך את תלמידיו לחיים שלמים של שליחות. יהי זכרו ברוך".