שקד: "משבר הגיוס פתיר, הגיע הזמן שרה"מ יתערב"

שרת המשפטים התייחסה לסערה סביב החוק החדש שמאיים על שלמות הקואליציה, ואמרה כי ניתן להגיע לפתרון בנושא. על נאום המשתה של השרה רגב אמרה: "היא רוצה לעשות כותרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/18 10:10 יז באדר התשעח

שקד: "משבר הגיוס פתיר, הגיע הזמן שרה"מ יתערב"
איילת שקד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"המשבר פתיר, אני מכירה את פסיקת בג"ץ ואת הצעת החוק. הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב ויפתור", כך אמרה הבוקר (א') שרת המשפטים איילת שקד בריאיון לגל"צ, שבו התייחסה בין היתר למשבר סביב חוק הגיוס, שמאיים על שלמות הקואליציה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מצדו אמר בגל"צ כי "ההצעה הטרומית לא מספקת אותי, אם לא יהיה חוק הגיוס לא יהיה תקציב. המצב ישתנה רק כשיחליטו לשנות כיוון. אפשר לדחות את התקציב בחודשיים ובינתיים לגמור את חוק הגיוס".

מוקדם יותר תקף יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, את ניסיון חקיקת חוק הגיוס החדש של הסיעות החרדיות. "זהו עלבון לחיילי צה"ל, למדינת ישראל ולתורת ישראל. בשום מקום בתורת ישראל לא אומרים שמותר לשלוח אחרים להיהרג בשבילך", אמר לפיד.

בריאיון עמה התייחסה שקד גם לנאום המשתה של השרה מירי רגב, שבו מתחה ביקורת על גורמי אכיפת החוק, ואמרה: "אני לא פרשנית לענייני מירי רגב, אביחי מנדלבליט ושי ניצן הם אנשים שאפשר לסמוך עליהם. היא רוצה לעשות כותרות".

השרה רגב מצדה הדפה את הביקורת על נאומה מעורר המחלוקת, והבהירה: "שוב פרשנות מעוותת של חלק מהתקשורת לדבריי. עמדתי על ההכרח ששומרי הסף יתנהלו בצורה דמוקרטית ועל פי כללי המנהל התקין".

בנוגע לפרשת החלפת המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי כץ לנציג הרשות לניירות ערך, אמרה שקד כי "למדנו מהאירוע הזה על בעיה מערכתית. נשיאת העליון עובדת על שינויי נהלים".