שקד: "לא נתקלתי בתקרת זכוכית בפוליטיקה"

שרת המשפטים השתתפה בועידת תנועת 'אמונה' ואמרה כי יש לטפל בהבדלים ברמות השכר בין גברים לנשים, "אנחנו צריכות לדרוש ולקבל את מה שמגיע לנו". היא גם סיפרה כיצד השירות בגולני השפיע על השתלבותה בבית היהודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/17 15:30 ט בטבת התשעח

שקד: "לא נתקלתי בתקרת זכוכית בפוליטיקה"
איילת שקד וליאורה מינקה, צילום: יוסי זליגר

שרת המשפטים איילת שקד. התייחסה אמש (ג') בנעילת ועידת תנועת 'אמונה' למצבן של הנשים הדתיות מבחינת רמת השכר, בצבא ובפוליטיקה.

על שילוב הבנות הדתיות בצה"ל היא אמרה כי "האחוזים עולים משנה לשנה. מחצית מבוגרות י"ב פונות לשירות צבאי משמעותי",

לדבריה, בצבא "גומרים את ההלל על הבנות הדתיות המשרתות ורואים חשיבות גם בשמירת אורח החיים הדתי שלהן במהלך השירות. צה"ל פתח בפני הבנות הדתיות את הדלתות ליחידות העילית ונשים נמצאות בכל מקום ובכל עמדה".

שקד ציינה כי במידה מסויימת היכרותה עם בני הציונות הדתית, בזמן שירותה הצבאי, סלל את דרכה למפלגה דתית, "בשירותי בגולני הכרתי את החבר'ה מהציונות הדתית וזה אפשר לי בהמשך להרגיש בבית בבית היהודי".

שקד הוסיפה כי היא לא חושבת שיש שיש מגבלות על שילוב נשים דתיות בשדה הציבור, "בשנים האחרונות רואים גם השתתפות גדולה של נשים בפוליטיקה. אני לא נתקלתי בתקרת הזכוכית". עם זאת היא אמרה כי "הדבר היחיד שיש לטפל בו הוא ההבדלים ברמות השכר בין גברים לנשים. אנחנו צריכות לדרוש ולקבל את מה שמגיע לנו. לשם צריך לשאוף".

על תנועת אמונה היא אמרה כי מדובר בארגון "עצמתי ופורץ דרך, המשפיע גם דרך הכנסת וחברות הכנסת על מדיניות והצעות חוק".

"לא נתקלתי בתקרת זכוכית". שרת המשפטים בועידת אמונה

"לא נתקלתי בתקרת זכוכית". שרת המשפטים בועידת אמונהצילום: יוסי זליגר

בועידה העשירית של התנועה השתתפו מלבד שרת המשפטים גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, ח"כ ניסן סלומינסקי, ראשי 'אמונה' וארגוני נשים נוספים.

נשיאת הארגון, ליאורה מינקה, אמרה כי "אמונה מייצגת ברוח ובעשייה לקיחת אחריות. בחינה של צרכים משתנים, קול רם וברור משולב עם עשייה. נטילת יוזמה, הובלה, ראייה קדימה, תכנון לטווח ארוך עם יכולת לגמישות ולספונטניות. כך בתוך התנועה, כך בהובלת קואליציות לקידום נושאים מהותיים, וכך בין ארגוני הנשים וארגונים חברתיים. אנחנו לא נמנות על הציניקנים היושבים בסלון ומצקצקים בלשונם במפגשי קוטריי ובטוקבקים בעולם הווירטואלי. אנחנו לוקחות אחריות".

יו"ר עמותת השירות הלאומי בת עמי וחברה במועצת העיר גבעת שמואל עו"ד מיכל וולדיגר, ציינה כי אחוז הנשים באוכלוסייה (50.4%) לא תואם את האחוז שלהן בפוליטיקה המקומית (17%), הארצית (28%) ובעמדות מפתח במשק (כ-20%). לדבריה, "הפוליטיקה לא מתאימה לכל אחת, ולא כל אחת תאהב להיות בה ולכן המסר שלי הוא לאותן נשים שכן רוצות להגיע לזירה הפוליטית החשובה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן