שקד וקרא יקדמו חוק להצלת ערוץ 20

שרי המשפטים והתקשורת יקדמו את הצעת החוק הפרטית של ח"כ שרן השכל, שנועדה להקל על הערוצים הייעודיים לקבל רישיונות לערוצים מסחריים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/17 10:32 ו בטבת התשעח

שקד וקרא יקדמו חוק להצלת ערוץ 20
לוגו ערוץ 20, צילום: לוגו ערוץ 20

שרת המשפטים איילת שקד ושר התקשורת איוב קרא החליטו לקדם את הצעת החוק הפרטית של ח"כ שרן השכל, שנועדה להקל על הערוצים הייעודיים לקבל רישיונות לערוצים מסחריים ללא הגבלות תוכן ופרסום.

החלטתם התקבלה בעקבות הבעיה שנוצרה עם הודעת ערוץ 20 על כך שהוא נערך לסגירה ולהחזרת רישיונו, בשל הסבך הרגולטורי שמוטל עליו.

הצעת החוק של השכל עברה בקריאה טרומית ואושרה בוועדת שרים לחקיקה בחודש שעבר. למרות זאת הוחלט שלא להמשיך לקדמה זאת מכיוון שמשרד התקשורת מקדם הצעת חוק דומה. בעקבות האירועים האחרונים החליטו שקד וקרא כי יש מקום לקדם את הצעת החוק, וכבר בשבוע הבא תעלה ההצעה לוועדת הכלכלה להכנה לקריאה ראשונה.

לפי הצעת החוק של השכל, ערוץ ייעודי שירצה להחליף את רישיונו ברישיון מסחרי חדש, לא יחולו עליו מגבלות על היקפי פרסום וחובות השקעה בתוכן, מה שאמור לסייע לערוץ 20 להגיע בסופו של דבר לשידור חדשות.

עם זאת, הערוצים המסחריים קשת, רשת ועשר, שעליהם חלים חובות רגולטוריים להשקעה בהפקות מקור ושידורי חדשות, צפויים לעורר התנגדות עזה להצעת החוק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן