שקד וביטן סיכמו: לא ל"חוק הצרפתי", כן ל"חוק ההמלצות"

שרת המשפטים ויו"ר הקואליציה החליטו כי בחודש הקרוב החוק שימנע חקירת ראש ממשלה מכהן לא יעלה לדיון. לעומתו, החוק שלא יאפשר למשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום יעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה הקרובה

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/17 10:34 יא בחשון התשעח

שקד וביטן סיכמו: לא ל"חוק הצרפתי", כן ל"חוק ההמלצות"
סוף למשבר? שקד וביטן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עוד משבר קואליציוני נפתר כשאמש (שני) סיכמו השרה איילת שקד מהבית היהודי וח"כ דוד ביטן מהליכוד כי "החוק הצרפתי" לא יעלה להצבעה בקרוב, אך "חוק ההמלצות" דווקא כן.

שרת המשפטים ויו"ר הקואליציה הגיעו להבנות, לאור התנגדות הבית היהודי לחוק הצרפתי ולאור תגובת הליכוד על השהיית כל קידומי הצעות החוק, כי מה שכן יקודם כבר בשבוע הבא תהיה הצעת החוק שאמורה למנוע מהמשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום לאחר שחקרה אנשי ציבור.

בניגוד ל"חוק ההמלצות" החוק שביקשו בליכוד להעביר, לפיו ראש ממשלה מכהן כלל לא יחקר, נדחה בשלב זה בחודש ימים. השניים גם הסכימו עי בוועדת השרים לענייני חקיקה תהיה חופש הצבעה לכלל השרים, אך סיעות הקואליציה יהיו מחוייבים להצעה שתתקבל ברוב קולות ויתחייבו להצביע בעדה במליאת הכנסת.

השר כחולן גם התבטא אתמול בנושא החוק הצרפתי כשאמר בישיבת סיעתו כי הוא לא יהיה על סדר יומה של הממשלה בקרוב וכי קולות המשבר נעלמו, "המתיחות בקואליציה התפוגגה. ככל שאני יודע החוק הצרפתי לא הולך לעלות. בשבועות הבאים לא נשמע ממנו".