שקד: "המשימה הבאה שלנו היא להכפיל את הר ברכה"

שרת המשפטים, לצד שרים נוספים וראש הסגל של ראש הממשלה, התכנסו לאירוע הרמת כוסית בשומרון ודיברו על הבניה באזור. יואב הורוביץ: "הלב של ראש הממשלה נמצא פה וימשיך להיות פה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/03/18 09:59 ו בניסן התשעח

שקד: "המשימה הבאה שלנו היא להכפיל את הר ברכה"
גלנט, שקד, דגן, גמליאל והורוביץ באירוע בשומרון, צילום: דוברות שרת המשפטים

שרת המשפטים איילת שקד הצהירה אמש (רביעי), באירוע הרמת כוסית לכבוד חג הפסח בשומרון, כי המשימה הבאה של הממשלה היא הרחבת הבניה ביו"ש והכפלת הר ברכה.

"יש תחום לוחמה חדש בשנים האחרונות נגד ההתיישבות ביו"ש - הגשת עתירות בג"ץ", אמרה השרה, "אבל אנחנו מצליחים להילחם בזה".

לדבריה, "רק לאחרונה בג"ץ דחה עתירה על היישוב יקיר וכעת ניתן לבנות שם עוד למעלה מ 70 יח"ד. אנחנו בתקופה טובה עם ממשלה טובה שעובדת לפי מדיניות של ממשלת ימין". 

שקד הוסיפה כי "השמאל כבר יודע: על כל בית שיפונה בגלל עתירה לבג"ץ, יקום ישוב חדש. אתמול הייתי בנתיב האבות ובחלקה 91 ראיתי את השכונה נבנית לאט לאט. גם כשיש הרס, אנחנו נבנים ממנו. 

"המשימה הבאה שלנו היא להכפיל את הר ברכה ולאשר את התב"ע. במושב הקיץ אנחנו צריכים גם לאשר את חוק ביטול ההתנתקות. נמחק את החרפה של עקירת היישובים בשומרון".

הורוביץ, דגן ושקד

הורוביץ, דגן ושקד צילום: מירי צחי

באירוע נכחו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, ראש הסגל של ראש הממשלה יואב הורוביץ' ומרים בן גל ששכלה את בעלה איתמר בפיגוע באריאל. 

דגן התייחס גם הוא לנושא הבניה בישובים, "תשובתנו לרצח הנורא של איתמר בן גל צריכה להיות חיזוק ההתיישבות, נמצאת איתנו כאן הערב מרים בן גל הגיבורה. אנחנו כולנו מצדיעים לה, על הדרישה האצילית והשקטה שאין צודקת ממנה להפוך את הר ברכה לעיר כפי שחלם ורצה איתמר, כתשובה לרצח ושיידעו אויבינו שהם רצו לגדוע חיים ואנחנו נוסיף חיים. הם רצו להרוס משפחה בהר ברכה, ואנחנו נהפוך  את הר ברכה לעיר. זו בקשתנו מראש הממשלה ומהממשלה". 

ראש הסגל של נתניהו הגיב על הדברים ואמר כי הוא "תמיד מרגיש כשאני נפגש עם אנשי ההתיישבות. שאני מקבל יותר משאני נותן בסופו של דבר, אני פה במצוותו של ראש הממשלה. הוא לא יכול היה להיות פה, והוא ביקש למסור את אהבתו ואת הערכתו, לכל אחת ואחד מכם  אנחנו יחד במצוותו עושים ימים כלילות כדי לעשות הכל כדי לבנות את ארץ ישראל. לחזק את ארץ ישראל, מכל בחינה שהיא. הלב של ראש הממשלה נמצא פה וימשיך להיות פה".

השר גלנט ציין בדבריו כי משרד השיכון בכהונתו השקיע ביו"ש פי 2 מכמות ההשקעה הכספית בקדנציה הקודמת. השרה גילה גמליאל טענה כי "סוף סוף אפשר להגיד. ממשלת ישראל. ממשלה ימנית שלא רק נמצאת בשלטון אלא גם שולטת בשעה טובה.  ממשלה טובה כזו לא הייתה לנו. ועל כן צריך לשמר אותה. צריך לשמר את ראש הממשלה נתניהו. שמייצג אותנו בכבוד".