שקד: "גפני התחייב להעביר את התקציב למד"א"

במהלך ישיבת סיעת הבית היהודי, אמרה שרת המשפטים כי יו"ר ועדת הכספים הבטיח שיעביר את הסכום הדרוש להפעלת שירותי החירום ביו"ש. "יעבור היום או לכל היותר בישיבה הבאה", ציינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/18 16:02 כח בטבת התשעח

שקד: "גפני התחייב להעביר את התקציב למד"א"
איילת שקד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (ב') למשבר סביב תקצוב פעילות מד"א ביהודה ושומרון, ואמרה כי בתום שיחות שקיימה עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, היא קיבלה התחייבות כי התקציב יועבר. 

"ח"כ סמוטריץ' שוחח אתי ואני דיברתי עם ח"כ משה גפני, שהתחייב להעביר את הסכום. הוא מעוניין שנשב יחד עם סגן שר הבריאות ליצמן כדי למצוא פתרונות. בצלאל מתאפק כבר הרבה מאוד זמן וגפני התחייב שזה יעבור היום או לכל היותר בישיבה הבאה", אמרה שקד במהלך ישיבת סיעת הבית היהודי.

מוקדם יותר איים סמוטריץ' כי אם גפני לא יעביר עוד היום את התקציב, שרת המשפטים איילת שקד תעצור את כל הליכי החקיקה שמקדמת מפלגת יהדות התורה.

למרות דרישתו של סמוטריץ', משרד האוצר בחר למשוך את העברת התקציב, ובתווך שקד וגפני דנו בנושא בניסיון לפתור את המשבר.

לפני כשבועיים החליטה מד"א לסגור נקודות הזנקה ולהפסיק פעילות של אמבולנסים בכמה יישובים ביהודה ושומרון, במחאה על כך שמשרד הבריאות לא יתקצב את הפעילות.

ההחלטה התקבלה בעקבות דיון בוועדת הכספים, בו לא התקבלו החלטות לגבי העברת התקציב להפעלת שירותי החירום ביו"ש. מדובר בתקציב של כ-5.5 מיליון שקל בשנה, שמתחלק בין מד"א לבין היישובים ביו"ש, ושלא הועבר מאז פברואר 2016.

בעקבות מחאה מצד מועצת יש"ע ופניות מצדם של ח"כ סמוטריץ' וסגן השר ליצמן, שהבטיחו כי הנושא יוסדר, הוחלט על החזרת השירותים לשלושה שבועות. עם זאת נראה כי טרם הושג סיכום בנוגע לתקצוב. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן