שפטל: אלאור לא אמר שהוא ירה במחבל בגלל שדקר את חברו

פרקליטו של החייל ממשיך לערער על עצם הרשעתו של אזריה. לאחר שהציג את הסתירות בעדות המ"פ, עוה"ד יורם שפטל מנסה להוכיח כי אזריה היה חשוף למחבל השוכב במשך מספר שניות, מאחר והוא טיפל בחייל שנפצע ברוב שהותו בזירה

חדשות כיפה 17/05/17 10:19 כא באייר התשעז

שפטל: אלאור לא אמר שהוא ירה במחבל בגלל שדקר את חברו
אלאור אזריה, צילום: פלאש 90

של הערעורים במשפטו של החייל אלאור אזריה נמשכו הבוקר (רביעי) בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב. פרקליטו של החייל, יורם שפטל, ניסה לערער את גרסאת שני עדי המפתח שהובילו להרשעתו של אזריה בהריגת מחבל מנוטרל.

בעדותם של המ"פ רס"ן תום נעמן ורב"ט מ', טענו השניים כי אזריה אמר לאחר הירי: "המחבל הזה דקר את חבר שלי ולכן הוא צריך למות". פרקליטו של אזריה, עו"ד שפטל טוען כי המשפט הזה לא נאמר מעולם. לטענתו, בעדות המח"ט אל"מ יריב בן עזרא, אין כל אזכור לאמירה שכזו, "יש כאן הטעיה מכוונת של התובע בהקשר של עדות השמיעה של המח"ט יריב בן עזרא".

שפטל המשיך וטען כי הגרסה שהחייל מסר בבית הדין היא שהוא ביצע את הירי במחבל השוכב, מחשש שהוא ימשיך לפגוע באמצעות סכין או הפעלת מטען חבלה. לדבריו זו הגרסה בה ההגנה דבקה מההתחלה ולטענתו היא מאומתת ע"י 4 עדים.

בהמשך ניסה עורך דינו של אזריה לבסס את טענותיו על מקרים דומים שאירעו באזרחות, במהלכם ירו אנשי כוחות הביטחון במחבלים בטענה שחששו למטען. בכל הפעמים אומר שפטל, בית המשפט קיבל את דבריהם. עוד הוא ציין כי ברגע שהחייל הגיע לזירת האירוע, הוא החל לעזור במשך דקות ארוכות בטיפול בחייל הנפגע. לטענתו, הדבר מלמד כי הוא לא באמת היה חשוף ומודע למחבל השוכב והמנוטרל במשך 11 דקות, כפי שנטען בבית הדין, אלא מרגע שסיים את הטיפול הרפואי ועד לירי עצמו חלפו מספר שניות בודדות.

כשאחד השופטים ניסה להקשות על שפטל ושאל מדוע אזריה לא ירה בידו של המחבל, ענה עורך הדין כי הוא חשש שעל גופו יש מטען. לטענתו, יתכן ומדובר בטעות מבצעית ועל כך לא מעמידים לדין.