שעות לפני הפיגוע: ביקור לא שגרתי בשומרון

בתגובה למאמר שבו הביעה את רצונה לבקר באזור, הזמין יוסי דגן את הזמרת אחינעם ניני לסיור באזור התעשייה ברקן ולמפגש עם תושבים. "לא היה פשוט, אך ההיכרות הייתה חשובה", כתבה בפייסבוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/18 13:46 כז בטבת התשעח

שעות לפני הפיגוע: ביקור לא שגרתי בשומרון
אחינועם ניני בביקור בשומרון, צילום: רועי חדי

הזמרת והיוצרת אחינועם ניני הגיעה ביום שלישי שעבר לביקור בשומרון, שעות ספורות לפני הפיגוע שהתרחש סמוך לחוות גלעד.הביקור יצא לפועל בעקבות הזמנתו של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהגיעה לאחר שניני כתבה מאמר בעיתון הארץ בו ציינה כי הייתה רוצה להגיע לסייר באזור.

במהלך ביקורה בשומרון סיירה הזמרת במפעלים באזור התעשייה ברקן, שם נחשפה לדו קיום בין ערבים ליהודים, ונפגשה עם תושבים מכל השומרון, בהם איתי זר, מי שהקים את חוות גלעד.

בפוסט שפרסם הבוקר בפייסבוק כתב דגן: הכרנו אישה רגישה עם לב פתוח אשר העתיד המשותף שלנו כאן בארץ ישראל חשוב לה, ולכן הגיעה לסייר איתנו בשומרון, לפגוש ולראות בעיניים.

"מיד כששמעה על הפיגוע, אחינועם דאגה מאד לשלום התושבים שלנו, במיוחד לאחר שבאותו היום פגשה את איתי זר, תושב חוות גלעד. דאגתה הייתה כנה ונגעה בנו מאד ביום קשה זה".

https://www.facebook.com/1619338854980208/photos/a.1619567628290664.1073741828.1619338854980208/2031138133800276/?type=3&theater

בהמשך הוא ציין כי אמנם הוא וניני אינם מסכימים על הצורך בהכרזה על חוות גלעד כיישוב ובניית אלפי יחידות דיור ביו"ש, "אבל יש חשיבות עצומה בלהיפגש, לדבר ולהכיר פנים מול פנים, לשתף ולהשמיע - אולי לא נצליח לשכנע אבל מה שהכי חשוב זו ההיכרות והקשר הבלתי אמצעי.

"בעיניי, האויב הגדול - של ההתיישבות בפרט אבל גם של החברה הישראלית בכלל - הוא הבורות ההדדית, כשכל צד לא מכיר את הצד השני - בסוף כולנו יהודים וכולנו אחים".

ניני מצדה פרסמה במקביל פוסט משלה, שבו כתבה: "אני מודה, לא היה פשוט. פגשנו אנשים מקסימים ואדיבים,  רחבי ושובי לב, שבינינו לבינם תהום גדולה. יצאנו בהרגשה שיידרשו עוד שיחות רבות כדי לגרד את קצה הקרחון של אי ההבנה וההסכמה בינינו ולנסות להמיסה, אך ההיכרות הייתה חשובה לנו, השיחה חסרת האמצעים, הפתוחה והכנה, אם כי לעתים קשה וכואבת, הייתה עמוקה, אנושית, מכבדת ומכובדת".

בעקבות הסיור ופרסום הפוסטים במקביל ציין דגן כי: "השומרון פתוח לכולם. חרטנו על דגלנו את הבאת כל עם ישראל, כל מוביל דעה בארץ ובעולם, לראות ולהכיר. שמחנו כשאחינועם ביקשה לבוא והרמנו את הכפפה, ולכן למרות המחלוקות במקום של הסטריאוטיפ מצאנו אדם חם עם לב רחב שמדינת ישראל חשובה לו אולם אנחנו ללא ספרףק חלוקים על הדרך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן