שנתיים למיזם 'גיור כהלכה': 500 קטינים כבר התגיירו

בכנס מיוחד, שבו השתתפו יו"ר הסוכנות ועשרות רבנים מהציונות הדתית, דנו הנוכחים בסוגיות ההלכתיות של גיורי הקטינים. שרנסקי: "גם בן גוריון, שפעל מכאן, לא תמיד קיבל הכרה מידית במעשיו". הרב אמסלם: "גיור הילדים זוהי זכות. יש לגייר אותם, גם מבלי שהאם מתגיירת בעצמה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/18 12:26 כח בטבת התשעח

שנתיים למיזם 'גיור כהלכה': 500 קטינים כבר התגיירו
כנס גיור כהלכה, צילום: עזרא לנדאו

בצל המחלוקות בנושא הגיור, התכנסו אמש (ראשון) בבנין הסוכנות היהודית 40 מרבני הציונות הדתית כדי לציין שנתיים לפעילות רשת הגיורים 'גיור כהלכה' ועל מנת לדון בסוגיות ההלכתיות שהנושא מציב.

בין המשתתפים היו יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי ורבנים שונים כמו הרב חיים אמסלם, הרב דוד סתיו, הרב יהושע רייך והרב בנימין הולצמן.

נשיא הרשת, הרב נחום רבינוביץ', לא הגיע בשל מצבו הבריאותי, אך שלח את ברכתו וציין כי "העולים שמגיעים לפה, בוחרים להגיע לישראל כי הם מעוניינים לחיות כיהודים ורוצים להיות מזוהים כיהודים... ולכן חשוב מאוד לעזור להם בתהליך הגיור".

"היכולת של כל אחד ואחד מן היושבים פה, על כל דעותינו השונות והמחלוקות הקיימות, להתכנס יחד לצורך דיון משותף הוא דבר שאין כמותו וחשוב מיסודו" אמר שרנסקי והוסיף כי "האולם הזה בו אנו יושבים היום שימש בעבר את דוד בן גוריון, מכאן הוא פעל ללא לאות למען המדינה וידוע לכולנו שגם הוא לא תמיד קיבל הכרה מידית במעשיו. לפיכך נותר לנו להמשיך, לקוות ולהאמין שלבסוף נקבל את ההכרה ונוכל לאפשר לכל המתגיירים של 'גיור כהלכה' להשוות את מעמדם האזרחי והדתי". 

יו"ר ארגון עתים וממייסדי ארגון 'גיור כהלכה', הרב שאול פרבר, אמר כי "במהלך השנתיים בהם פעיל הארגון, הספיקו כבר למעלה מ-500 אזרחים להשלים גיור דרך 'גיור כהלכה' והצמא גדול מאוד". לדבריו, "אוכלוסיית ישראל בסוף שנת 2017 מנתה 8.8 מיליון איש ובחודשים הקרובים תחצה את רף ה-9 מיליון. עם זאת חשוב להתייחס כל העת אל האוכלוסייה שכמו שאר האוכלוסיות במדינה נמצאת במגמת עלייה, אוכלוסיית "חסרי הדת", שמונה כ-400 אלף איש".

עוד הוא אמר כי "כמו שאמר מורי ורבי הרב רבינוביץ', האנשים האלו הגיעו לכאן מתוך תחושת שייכות לעם היהודי ומתוקף חוק השבות. נוספים עליהם עוד 3,500 תינוקות שנולדו כאן בישראל בשנה האחרונה. אולם כל האנשים הללו נמצאים בין הפטיש לסדן וכאשר הם פונים להתגייר בבתי הדין הממלכתיים הם נתקלים לא פעם בעיכובים שאינם מאפשרים להם להגשים את חלומם להיות יהודים על פי ההלכה. הגידול העצום הזה במספר חסרי הדת בישראל הוא אסון דמוגרפי אותו מדינת ישראל מסרבת למנוע".

הרב אמסלם, שעוסק רבות בנושא גיורי קטינים, העביר שיעור ובו הציג את דרכי הפסיקה שמאפשרות גיור זה, ""חשוב לציין כי מסורת הפסיקה היא מוגבלת שכן לאורך השנים ובוודאי במדינות מסוימות היה הגיור עניין של סכנת נפשות של ממש. עם זאת קיימת הסכמה כמעט גורפת כי בכל מצב גם כאשר אין האם מתכוונת להתגייר יחד עם ילדיה, עצם גיור הילדים זוהי זכות ובוודאי שיש לגייר אותם, גם מבלי שהאם מתגיירת בעצמה ובלבד שיגדל הילד ביהדות. כמו כן, ציפיית בית הדין מהמתגייר היא שיהיה בסופו של יום יהודי שומר מצוות".