שני מאסרי עולם לרוצחו של אלחי: "מאחל לו שהות נוראית בכלא עד סוף ימיו"

בית הדין הצבאי גזר על מאלק חאמד, שרצח את סמל אלחי טהרלב הי"ד סמוך לפסח האחרון, שני מאסרי עולם ופיצוי כספי. הרב אוהד טהרלב: "אילו היה אפשר לתת עונש מוות זה היה עדיף"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/17 12:15 ד בכסלו התשעח

שני מאסרי עולם לרוצחו של אלחי: "מאחל לו שהות נוראית בכלא עד סוף ימיו"
אלחי טהרלב, צילום: באדיבות המשפחה

שני מאסרי עולם על המחבל ופיצויים בסך 280 אלף שקלים, זה מה שגזר היום ( רביעי) בית הדין הצבאי בעופר על מאלק חאמד המחבל שרצח את אלחי טהרלב הי"ד ופצע חייל נוסף.

אביו של אלחי, הרב אהד טהרלב, אמר לאחר מתן גזר הדין כי "למרות המעמד הקשה החלטתי לבוא כדי לייצג את אלחי בבית דין של מטה". לדבריו, אילו היה אפשר לתת עונש מוות זה היה עדיף".

עם זאת הוא הוסיף כי "כיוון שלצערי לא קיים עונש מוות בחוק, אני שמח שבית המשפט קיבל את בקשת התביעה לשני מאסרי עולם במצטבר, משום שהמחבל פגע בקדושת החיים וגדע את חייו של אלחי, אני מאחל לו ומקווה שכל חייו יהיו חלולים, ריקים מתוכן ושלא יראה אור יום".

הוריו של אלחי הי"ד: "שהמחבל ישב בכלא כל ימי חייו"

הוריו של אלחי הי"ד: "שהמחבל ישב בכלא כל ימי חייו"צילום: באדיבות המשפחה

עוד הוא אמר כי הוא מקווה שהשהות של המחבל בכלא "תהיה נוראית עד סוף חייו, ושמדינת ישראל תשכיל לא לתת לו ולמחבלים אחרים חיים טובים בבתי הכלא". בפסיקת בית הדין נאמר כי "יש לקוות כי עונש זה יביא לכליאתו של הנאשם עד לאחרית ימיו, באופן ההולם את המעשים הרצחניים שביצע". אביו של אלחי הי"ד ציין בסיפוק גם את קביעה זו ואמר כי "אין סיבה שהמחבל ישתחרר בשום עסקה".

לצד זה הוא הביע את אכזבתו מגובה הפיצויים שנפסקו לרעת המחבל, ''אני מאוכזב מהפיצויים הנמוכים ומודע לכך שהסיכויים לקבלם אפסיים, אך היה ראוי שבית המשפט יפסוק סכום משמעותי יותר על-מנת להרתיע את המחבל, את משפחתו ובעיקר את שולחיו, ולהכאיב לכל הסביבה שתומכת בו''.

לסיום הוא ביקש "להודות לשגיא סגן פרקליט יו"ש ולעורך הדין נעמן, על הליווי הרגיש לאורך כל תקופת המשפט. כמו כן אני רוצה להודות לכל חברינו וידידינו, לקרן קצינת הנפגעים של חטיבת גולני, למ"פ, למג"ד ולמח"ט, על התמיכה והליווי החם ברגעים הקשים".