שנה אחרי: בתים ראשונים למפוני עמונה

במבצע בן 48 שעות יוצבו ביישוב עמיחי 36 בתים עבור המשפחות שפונו מהיישוב שנהרס. מבנים ראשונים הוצבו במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/18 09:05 ו באדר התשעח

שנה אחרי: בתים ראשונים למפוני עמונה
בתים ראשונים ביישוב עמיחי, צילום: דוברות מועצת בנימין

קצת יותר משנה לאחר פינוי היישוב עמונה והריסת הבתים שבו, הוצבו הבוקר (ד') ביישוב עמיחי בתים ראשונים עבור המשפחות שפונו. מבצע הצבת הבתים במקום יארך 48 שעות, ובמהלכו יוצבו 36 מבנים. 

במועצה האזורית מטה בנימין בירכו על המהלך, ואמרו: "בשעה טובה אנו זוכים הבוקר לראות את הבתים הראשונים  מוצבים על הקרקע ביישוב החדש עמיחי. לאחר עבודה אין סופית של למעלה משנה, החל היום מבצע של 48 שעות להצבת 36 מבנים בישוב עמיחי.

"לראשונה מתחילת מפעל ההתיישבות מוקם ישוב באופן ממלכתי ביוזמת המדינה ועל ידי המועצה. אחרי מאבק ארוך של תושבי עמונה ומאמצים אדירים של ראש מועצת בנימין ועובדיה, אנו זוכים לראות בהקמתו של יישוב חדש ביהודה ושומרון".

הצבת בתים ביישוב עמיחי

הצבת בתים ביישוב עמיחיצילום: מטה המאבק בעמונה

בתים חדשים בדרך ליישוב עמיחי

בתים חדשים בדרך ליישוב עמיחיצילום: מטה המאבק בעמונה

שר החקלאות אורי אריאל בירך גם הוא על הצבת הבתים הראשונים בעמיחי, ואמר: "נמשיך ונמשיך לבנות למען מפוני עמונה ואני מברך על ההתקדמות, אבל זה מאוחר מידי. נפעל בכל הכוח שנתיב האבות לא יהיה שידור חוזר של עמונה מבחינת משך זמן ההסדרה והצורה בה חיו תושבי עמונה".

יו"ר מטה המאבק בעמונה, אביחי בוארון, אמר: "מעבר לחוק ההסדרה, להכשרת אלפי בתים ביו"ש, להקמת ישוב חדש אחרי עשרות שנות בצורת - מעבר לכל אלה הדבר הגדול שתושבי עמונה השיגו במאבקם הבלתי מתפשר הוא שינוי השיח והתודעה.

"יהודה ושומרון אינם החצר האחורית של ישראל אלא חלק בלתי נפרד מהמדינה והתושבים כאן אינם בלי בית אלא אזרחים שווי זכויות. זו הבשורה הגדולה לתושבי יו"ש ומכאן הדרך לריבונות ביו"ש קצרה מאוד. גם מה שקורה היום מבטא את הגישה הזו במלוא העוצמה - ישראל מקימה ישוב חדש לאור יום ביו"ש ולא כגנבים במחתרת. זו גאולה וזה כבודה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן