שמחה גולדין: "הממשלה חוזרת על סיסמאות אבל בפועל משחררת מחבלים"

אביו של סגן הדר, שגופתו מוחזקת בשבי חמאס, תקף בדיון בכנסת את הממשלה ואמר: "חלפו כבר שלוש שנים וחצי, אבל אנחנו שומעים רק ספינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/17 15:07 כד בכסלו התשעח

שמחה גולדין: "הממשלה חוזרת על סיסמאות אבל בפועל משחררת מחבלים"
לאה גולדין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הממשלה חוזרת על סיסמאות שלא מחזירים מחבלים ושלא יעשו עסקת שליט נוספת, אולם בפועל זו ממשלה שמשחררת מחבלים ולא עושה דבר כדי להחזיר את הבנים", כך אמר היום (שלישי) שמחה גולדין, אביו של סגן הדר שגופתו מוחזקת בשבי חמאס, בדיון שהתקיים במהלך ישיבת שדולת הכנסת להשבת החיילים הנעדרים.

גולדין תקף את סגן שר הביטחון אלי בן דהן, שייצג את הממשלה בדיון, ואמר: ״חלפו כבר שלוש שנים וחצי אחרי אירוע החטיפה, אבל מממשלת ישראל אנחנו שומעים רק ספינים. חברי הכנסת, שתפקידם לבקר את הממשלה, לא נוקפים אצבע, חברי הקבינט לא מיישמים את החלטותיהם והשרים לא עומדים במילתם".

 האב התייחס להחלטת הביניים של השופט נועם סולברג שפורסמה היום, לפיה "כפי שעולה מתגובת המדינה, נוסח החלטת הקבינט הנוגע לכניסת אנשי חמאס לישראל בעניינים הומניטריים הוא ׳לבטל יציאת בני משפחות אנשי חמאס מעזה לטיפולים רפואיים בישראל׳; ככל שאכן כך הוא, הרי שעולה ספק אם המדיניות הנהוגה כעת אכן ממלאת אחר החלטה גורפת זו".

לדבריו, "החלטת שופט בג״ץ, נועם סולברג, שניתנה הבוקר, קובעת שתשובת המדינה לבג"ץ שהגשנו היא שקר וכזב. בדיוק כמו שהמדינה מנסה להוליך שולל את בית המשפט העליון, כך היא פועלת מול משפחות שאול וגולדין, ומול החיילים שעתידים להתגייס. כולנו פה זכאים לתשובה ברורה לשאלה - האם ראש ממשלה וקבינט שמוציאים את חיילי צה״ל לקרב אחראים גם להשיבם הביתה? לצערי התשובה היא לא, חד משמעית לא. הממשלה חוזרת על סיסמאות שלא מחזירים מחבלים ושלא יעשו עסקת שליט נוספת, אולם בפועל זו ממשלה שמשחררת מחבלים ולא עושה דבר כדי להחזיר את הבנים.

"הממשלה הזו בראשות נתניהו נכנעת לטרור כל יום מחדש. היא משחררת מחבלים, מעבירה גופות של מחבלים לקבורה ומאפשרת למחבלים ומשפחותיהם ליהנות ממערכת הרפואה המתקדמת של מדינת ישראל תוך שהם עוקפים תורים של אזרחי ישראל", הוסיף.

האם, לאה גולדין, אמרה: "איבדתם את הערך ואיבדתם את הדרך. אנחנו מוותרים על תואר האצולה שהענקתם לנו - פשוט תעשו. אם אתם לא מסוגלים, שימו את המפתחות וצאו לפנסיה".

יו״ר השדולה ח״כ שולי מועלם רפאלי אמרה :״אנו חייבים למשפחות שאול וגולדין תשובות בנוגע למה נעשה על מנת להשיב את הבנים הביתה. לאחרונה פורסמו נתונים שמראים כי פחות ממחצית מבני הנוער לא מתגייסים לצה״ל. הנתון הזה צריך להדאיג את כולנו, וזה ברור שהדברים קשורים זה בזה. ערב חג החנוכה, חג האורות, וזה לא כינוס חגיגי, לא יחלקו פה סופגניות ולא יצלמו פה תמונות סלפי, זה כינוס של חשבון נפש".

סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן: "מדינת ישראל מחויבת להחזרת בנינו לאדמת ישראל. בתקופה האחרונה, בעקבות מותם של המחבלים בפיצוץ המנהרה בגבול הדרום, נוצרה הזדמנות חשובה מאוד עבור מדינת ישראל. למרות לחץ צבוע מצד מדינות העולם וארגונים ממדינות שונות, להחזיר את גופות המחבלים לרשות הפלסטינית, שר הביטחון הוביל קו ברור, נוקשה, שהותיר את גופות המחבלים בידי מדינת ישראל. אין ארוחות חינם.

"הדו-פרצופיות של מדינות העולם כאילו גופות מחבלים חשובות יותר מגופותיהם, של גיבורי ישראל אשר נפלו בקרב: מכוערת ולא מתקבלת על הדעת. משפחות גולדין ושאול, אנחנו נשתדל לסייע ככל יכולתנו בהשבת בניכם, בנינו, הביתה".

איתן פונד, סגן מפקד הפלוגה של  סגן הדר גולדין, שניסה לחלצו מן המנהרה באזור רפיח, אמר: ״כמעט ארבע שנים אני מתאפק כי אני מאמין בראש הממשלה, במדינה, בצבא, אבל נמאס לי. אני מתבייש לשבת פה שוב היום. זה כישלון של כולנו, ממני ועד לראש הממשלה. די לתירוצים - במבחן התוצאה נכשלנו. זה מה שאני מצפה מכל נבחר ציבור לומר.

"צה״ל נתן לי את איתור המופת, אבל יצאנו משדה הקרב והתבלבלנו. מצפים ממני להקריב את חיי, ובצדק, אבל לאן נעלמו הערכים הללו היום? די לסיפורי המעשיות, תגידו לנו מה עושים מחר בבוקר", הוסיף.

יגאל נמימי, אחיה של זהבה שאול, פנה לסגן שר הביטחון ואמר: ״הפיוס הפנים פלסטיני הוא הזדמנות שאנו חייבים לנצל. 11 מחבלים שוחררו כבר מבתי הסוהר - רק הדר ואורון עדיין שם. איך אתה יכול להסתכל לי בעיניים?".