שליש מהתוכניות שיעלו למת"ע הקרובה - של המועצה האזורית שומרון

בישיבה הצפויה להתקיים בסוף השבוע צפויים לעלות לאישור קרוב לאלף יחידות דיור, רובם בשלב האישור הסופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/18 21:32 יב בסיון התשעח

שליש מהתוכניות שיעלו למת"ע הקרובה - של המועצה האזורית שומרון
נתניהו ודגן, צילום: לעמ

במועצת התכנון העליונה (מת"ע ) הקרובה, הצפויה להתקיים היום רביעי הקרוב,  יבואו לאישור לכ 750 יחידות דיור, רובם בשלב האישור הסופי של הדרג המדיני (תוקף). בתוך ומחוץ לגושי ההתיישבות. בסהכ 12 מתוך 31 התוכניות שיוגשו לאישור במתע הקרובה הן של המועצה האזורית שומרון.

בין הישובים העולים למת"ע הקרובה: אבני חפץ, תפוח, עינב, טל מנשה, עלי זהב, פדואל,  צופים, הר ברכה רבבה ועוד. חלק מהאישורים על בנייה קיימת רובם על בנייה חדשה, וחלקם באופן אבסורדי אף על בנייה שנעשתה בעידוד ואף על ידי משרד השיכון, ומחכה מזה למעלה מעשור לאישור של דרג מדיני. 

לאחר בחירתו של נשיא ארה"ב טראמפ, שמה המועצה האזורית  שומרון בראש סדר העדיפויות שלה את נושא קידום הבאה לתוכניות מתאר. ומאבק על הקמת יישובים חדשים לצד נושא קידום הכבישים ביו"ש. 

כחלק מפעילותה לקראת המת"ע, המועצה ריכזה עבודה פוליטית ומקצועית בעניין.  קיימה ישיבות סטטוס קבועות אחת לשבועיים של צוות של תכנון תב"עות עם אנשי המקצוע של המועצה ואנשי מקצוע מבחוץ, פגישות במשרדי הממשלה, עם השרים הרלוונטים, אליהן יצא גם ראש המועצה עצמו עד לתוצאה המיוחלת. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מביע סיפוק זהיר: "אנחנו רואים תחילתו של שינוי, ויש להודות על כך לראש הממשלה, שר הבטחון,  לשרי הממשלה ולכל המעורבים. אולם אל לנו לנוח על זרי הדפנה, ישנם פערים גדולים להשיג שהצטברו בשנות הבצורת של ברק אובמה: גנים שעוכבו, בתי ספר שלא נבנו, ישובים שגדילתם הטבעית נעצרה. אנחנו מודים לכל מי שפעל מראש הממשלה ועד אחרון הפקידים, אולם אין זה אומר שננוח או נשקוט, עד שנביא את ההתיישבות למקומה הטבעי: מליון תושבים ביו"ש, ועד שנצליח להיענות לביקושים הגבוהים למגורים בישובים בשומרון ובמרחב כולו, ביקושים שלא נענים".

בשנה וחצי האחרונות הצליחה המועצה בהובלתו של ראש המועצה יוסי דגן להביא להכרה בחוות גלעד כישוב מן המניין לאחר מעל עשור של מאבקים, וראש המועצה עצמו תיווך בנושא עמונה, עד לפריצת הדרך להקמת הישוב עמיחי. הביאה לפריצת דרך והבאת 5 כבישים עוקפים ביו"ש לאחר אוהל המחאה, קידום אישורי בנייה שהיו תקועים במשך שנים ועוד.