שליח ארה"ב למזרח התיכון: "חמאס משתמש לרעה בסיוע ההומניטרי, ומחויב לטרור ואלימות"

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של ארה״ב למזרח התיכון, סייר באזור עוטף עזה עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בסיור ביקר במעבר כרם שלום ובקיבוץ נחל עוז וקרא לחמאס "להחזיר את חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/17 19:39 ח באלול התשעז

שליח ארה"ב למזרח התיכון: "חמאס משתמש לרעה בסיוע ההומניטרי, ומחויב לטרור ואלימות"
ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

אלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, סייר היום עם ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של ארה״ב למזרח התיכון, בעוטף עזה. המתאם סקר בפני גרינבלט את הצעדים הננקטים במטרה לסייע למצוקות תושבי עזה, כחלק מהמדיניות האזרחית של ישראל, ואת המציאות הביטחונית והאיומים בגזרת רצועת עזה.

במהלך הסיור, ביקרו האלוף מרדכי וגרינבלט במנהרת טרור של חמאס באזור, במעבר כרם שלום, שמשמש ציר מרכזי להעברת מזון, סחורות וציוד לרצועת עזה וממנה, ובמעבר ארז, המשמש לתנועת מאות תושבי עזה מדי יום למטרות שונות. במעבר ארז פגש השליח תושבים פלסטיניים מן הרצועה. 

כמו כן, ביקר גרינבלט בסוללת כיפת ברזל ובקיבוץ נחל עוז, בו נפגש עם אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב, ועם תושבי הקיבוץ. 

רוה"מ נתניהו וג

רוה"מ נתניהו וג'ייסון גרינבלטצילום: יונתן סינדל פלאש 90

האלוף מרדכי ציין בפני גרינבלט כי "קילומטר אחד של מנהרה כזו עולה כ-200 אלף דולר. המשמעות היא שבמקום מנהרה ניתן לבנות בתי חולים ברצועת עזה, אבל בראש סדר העדיפויות של חמאס עומדים האינטרסים של הזרוע הצבאית והטרור, ורק לאחר מכן, מכן בסדר עדיפות נמוך, האוכלוסייה האזרחית. חמאס פועל בציניות ומנצל את הסיוע האזרחי ההומניטרי להתעצמות, והאוכלוסייה הפלסטינית ברצועה משלמת את מחיר ההתנהלות של חמאס. משימת החזרת חיילי צה"ל הנעדרים טרם הושלמה, ולא נאפשר פיתוח משמעותי ברצועה ללא פתרון הנושא". 
 

גרינבלט אמר בתום הביקור: "ביקרתי היום בגבול רצועת עזה, למדתי רבות אודות האתגרים הקשים העומדים בפני צה"ל, תושבי ישראל הגרים באזורים הסמוכים ותושבי עזה כתוצאה משימוש לרעה של חמאס בסיוע הומניטרי ומחויבותו לטרור ואלימות. ברור שהרשות הפלסטינית צריכה לחדש את תפקידה בניהול רצועת עזה, שכן חמאס פגע קשות בתושבים ונכשל בסיפוק צרכיהם הבסיסיים ביותר. אני קורא לחמאס להחזיר את חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, שנלקחו על ידם ולשחרר את האזרחים הישראלים שהם מחזיקים - אברה מנגיסטו, הישאם שעבאן וגומא איבראהים אבו ענימה". 


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן