שיטת בנט: ככה מוציאים מסתננים בלתי חוקיים מהארץ

בפוסט שפרסם בפייסבוק, פרש שר החינוך את משנתו לטיפול בסוגיה, וקרא לחוקק בהקדם את "פסקת ההתגברות" שתעקוף את בג"ץ. "רבבות מהגרי עבודה חדרו לישראל באופן לא חוקי. רובם המוחץ לא ברחו ממקום סכנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/18 19:58 כד בניסן התשעח

שיטת בנט: ככה מוציאים מסתננים בלתי חוקיים מהארץ
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

"איך מוציאים מסתננים בלתי חוקיים מן הארץ? פשוט דואגים שלא יהיה משתלם להיות כאן. זו הדרך האחראית והרצינית לטיפול בבעיה", כך כתב הערב (ב') שר החינוך נפתלי בנט בפוסט שפרסם בפייסבוק, שבו פרש את משנתו לטיפול בסוגיה הנפיצה.

בנט ציין בדבריו כי "רבבות מהגרי עבודה חדרו לישראל באופן בלתי חוקי. רובם המוחץ לא ברחו ממקום סכנה, אלא חיפשו פרנסה הרבה יותר טובה מזו שקיימת במדינת מוצאם", והדגיש כי "אף מדינה אינה מחויבת לקלוט לתוכה מסתננים בלתי חוקיים. זאת, במובדל מפליטים שברחו ממקום סכנה אותם מדינת ישראל קולטת (כך, למשל קלטנו לאחרונה 1,000 איש מדרפור)". 

בנט סיפר כי "בדצמבר 2013 נכנס לתוקף חוק אשר קבע שמסתננים בלתי חוקיים יצטרכו לחיות במתקן שהייה פתוח, שמאפשר קיום, אך לא פרנסה מעבר. מיד החלה יציאה מסיבית של מסתננים בלתי חוקיים. לא בכוח. לא באזיקים. פשוט לא השתלם להם להישאר. רובם אפילו לא ישבו יום אחד במתקן השהייה. כלומר, החוק הצליח בגדול. 

"כ-4,000 כבר יצאו מרצונם ועוד רבבות עמדו לצאת. בפברואר 2014 לבד יצאו 1,504 מסתננים (קצב שנתי של 18,000!)", הוסיף. 

https://www.facebook.com/NaftaliBennett/posts/1761717387183255

אלא שאז "בג"ץ עצר הכל. כן, לאחר שלושה חודשי הצלחה גדולה, בג"ץ החל תהליך שהוביל לפסילת החוק (פסילת חוק שנייה, אגב). יציאת המסתננים נעצרה. כן, מה ששמעתם. אז מה צריך לעשות? פשוט להחזיר את החוק האפקטיבי מ-2014 ולדאוג שהפעם בג"ץ לא יוכל לפסול אותו". 

לדברי בנט, כדי לוודא שבג"ץ לא יפסול את החוק יש לחוקק "פסקת התגברות" שקובעת שבג"ץ לא יוכל לפסול אותו. "יש כבר פסקה כזו בחוק יסוד חופש העיסוק. אנחנו צריכים פשוט להעתיק אותה לעניין שלנו. ואת זה בדיוק אנחנו מקדמים. לא צריך מחקר עומק, ולא סדנאות לימוד. פשוט להחזיר את החוק היעיל כל-כך ולשריין אותו מפני פסילת בג"ץ", כתב. 

"אז היכן זה עומד? יש לנו חוק כזה. אנחנו מבקשים כבר השבוע להעביר אותו בממשלה (ועדת שרים לחקיקה), ואז נחוקק במהירות בכנסת. בעבר השר כחלון התנגד לפסקת ההתגברות, אך לאור ההתפתחויות בעניין המסתננים הוא הודיע שיתמוך. אנחנו נדחוף ולא נרפה, כדי שזה יעבור", ציין שר החינוך. 

"נדמה לי שנצטרך את העזרה שלכם, הציבור, על מנת להאיץ קדימה", פנה בנט לציבור בסיום הפוסט. "מה אתם יכולים לעשות כרגע? ללחוץ 'שתף' ולתייג אנשים כדי לחנך את הציבור בעובדות, כי הקמפיין שמנגד הוא חזק מאד וממומן מאוד".