שחקני כדורגל נגד השרה רגב: "מזלזלת באינטליגנציה של הציבור"

השחקנים שעתרו לבג"ץ נגד קיום משחקי הכדורגל בשבת תקפו את מסקנות הועדה שהקימה שרת התרבות והספורט, "מאמינים שהשרה רגב לא הצליחה לשכנע אפילו את עצמה וקוראים לה לאפשר לשחקני הכדורגל והאוהדים לשמור את השבת בלי לוותר על הכדורגל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 13:37 ב בכסלו התשעח

שחקני כדורגל נגד השרה רגב: "מזלזלת באינטליגנציה של הציבור"
ימשיכו לשחק בשבת?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שחקני הכדורגל, שעתרו לבג"ץ נגד המשך קיום המשחקים בשבת, זעמו היום (שני) על מסקנות הוועדה שכינסה בנושא שרת התרבות והספורט מירי ורגב ומכנים אותן "הונאה וזלזול".

"הטענה שהפסקת קיום משחקי הכדורגל בשבת תעלה למשק כ-25 מיליארד שקלים היא הונאה וזלזול באינטליגנציה של הציבור", אמרו השחקנים ובתוכם קשרה של הפועל נצרת עילית מהליגה הלאומית גיא דיין, שעתירתם הוגשה באמצעות התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית.

לדבריהם מדובר במסקנה לא רצינית מאחר וכבר כיום "70% ממשחקי ליגת העל מתקיימים ביום חול או לאחר צאת שבת, וענף הכדורגל לא הפסיד מכך שקל. האם איחור שני המשחקים הנותרים בשעה או שעתיים תגרום לנזק של מיליארדים?! האם הקדמת משחקי הליגה הלאומית בשעה (בשעון חורף בלבד!) תעלה למשק מיליארדים?!".

בהמשך הם עקצו את השרה ואמרו כי הם "מאמינים שהשרה רגב לא הצליחה לשכנע אפילו את עצמה וקוראים לה לאפשר לשחקני הכדורגל והאוהדים לשמור את השבת בלי לוותר על הכדורגל".

צפו כיצד חוגג דיין את אחד מכיבושי שעריו בעבר:

כזכור אמש פורסם כי הוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך בדיקת העברת משחקי הכדורגל משבת לימות החול, קבעה כי הדבר אינו אפשרי בין היתר מאחר ומהלך זה יהיה כרוך בעלות של 24.7 מיליארד שקלים ועלול להוביל לסגירת ענף הכדורגל בישראל. שרת התרבות והספורט מירי רגב סברה כך כפי שכתבה בהקדמה למסקנות הוועדה כי עמדתה היא "שאין לשנות את הסטטוס קוו".

לפני שנה וחצי עתרה התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית בשם מאות שחקני כדורגל מליגת העל ומהליגה הלאומית בדרישה להורות על הפסקת קיום המשחקים בשבת, כיוון שלטענתם הם מנוגדים לחוק שעות עבודה ומנוחה. שופטי בג"ץ הורו לממשלה לבחור האם להפסיק את קיום המשחקים בשבת או להכשיר את קיומם ביום המנוחה באמצעות חקיקה.

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית הפנו אצבע מאשימה למנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי בטענה שהוא "מוליך שולל את השרה רגב ועושה מניפולציה עם הנתונים". לדבריהם, "ועדת רגב טוענת שעלות הזזת המשחקים ליום חול תעלה 24.7 מיליארד ש"ח אך כל העלויות אינן קשורות כלל למשחקי ליגת העל והליגה הלאומית".

עוד הם אמרו כי "הועדה טוענת שהפסקת המשחקים בשבת תעלה 20 מיליארד ש"ח עקב אי השתתפות במפעלים הבינלאומיים, אך משחקים אלה כלל לא מתקיימים בשבת. מיליארדים נוספים קשורים לליגות הנוער שאינם רלוונטיים כלל ועיקר כיוון שהעתירה מלכתחילה התייחסה אך ורק לשחקנים הבוגרים ולא לנוער, מה גם שאף סכום זה נופח במכוון ואינו משקף כלל את העלות האמיתית".