שוחרר החשוד המרכזי בתקיפת ילדי טיול בר המצווה

השופט הצבאי קבע נפלו פגמים בהליך זיהויו של החשוד, שמטילים ספק אם אכן הוא אשם, והורה לשחררו."לא ייתכן לשחרר בן אדם שזוהה בוודאות ככזה שניסה לרצוח, רק בגלל שאלות אזוטריות שהשופט מעלה", טענו ב"חוננו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/18 09:37 כז בטבת התשעח

שוחרר החשוד המרכזי בתקיפת ילדי טיול בר המצווה
אחד הפצועים בניסיון הלינץ', צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט הצבאי לערעורים בשומרון שחרר בסוף השבוע את מוחמד ואדי, החשוד המרכזי בתקיפת הילדים בטיול בר המצווה ליד קוצרא שהואשם בניסיון לרצח, לאחר שקיבל את הערר שהגיש סנגורו, כך פורסם ב"ישראל היום". השופט אף מתח ביקורת על חקירת המשטרה, וטען כי נפלו פגמים בהליך הזיהוי, שמטילים ספק אם ואדי אכן אשם.

במהלך החקירה הוצגו למתלוננים תמונות וסרטוני וידאו מהזירה בהם נראה ואדי, ולאחר מכן נערך עימות בינו לבין המתלוננים, שבמהלכו הם זיהו אותו כמי שתקף אותם. עם זאת, לא נערך מסדר זיהוי חי או מסדר מרובה תמונות.

"התחזקה דעתי כי התשתית הראיתית הקיימת פגומה, עד שקשה לומר אם יש סיכוי שהעורר יורשע בדין. חובה הייתה על המשטרה לנהוג בזהירות רבה בהליך הזיהוי. היה על המשטרה להשתדל לערוך מסדר זיהוי חי, או להכין מסדר זיהוי מרובה תמונות. למרבה הצער בחקירה נעשו פעולות שבכוחן דווקא להטעות את המתלונן ולגרום לו לזהות בטעות את העורר", כתב השופט.

"העובדה שבמהלך העימות שוב זיהה המתלונן את העורר כמי שתקף אותו, כבר חסרת משקל כמעט לחלוטין. אותם פגמים נפלו בשני הליכי הזיהוי שנערכו לשני העדים. העובדה שגם המתלונן וגם בנו זיהו את העורר בתמונות שהוצגו להם, אמנם מגבירה במעט את הסיכוי שהזיהוי נכון, אך אין בכוחה לרפא את מכלול הפגמים שנפלו בשני הליכי הזיהוי אשר היו עלולים לגרום לזיהוי שגוי", הוסיף.

למרות שחרורו של ואדי, האב שהותקף סבור כי הוא זה שתקף אותו ואת הילדים. עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" שמלווה את האב אמר: "מלכתחילה כל האירוע היה צריך להיחקר על ידי צוות חקירה מיוחד, ומעורבות של שב"כ בחקירות עצמן כדי להגיע לכל המעורבים בלינץ'. אותו עצור ששוחרר היה אחד המסוכנים ביותר שהיו שם, והוא זוהה בוודאות של מאה אחוז על ידי הנפגעים, בלי כל ספק ובעימות ישיר. גם אם יש אי אלו תמיהות על חקירת המשטרה, לא ייתכן לשחרר בן אדם שזוהה בוודאות ככזה שניסה לרצוח, רק בגלל שאלות אזוטריות שהשופט מעלה".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה: "חקירת אירועי קוצרא התנהלה באופן מקצועי ויסודי תוך מגבלות ואילוצים מקצועיים. החקירה התנהלה בליווי צמוד של התביעה הצבאית ובהתייעצותם לעניין מסדרי זיהוי ופעולות נוספות שנעשו במסגרת החקירה. בתום החקירה התיקים הועברו לתביעה הצבאית שהגישה שמונה כתבי אישום חמורים בגין ניסיון רצח, תקיפה בנסיבות מחמירות ועוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן