שוברים שתיקה: "חקירת הפרקליטות התנפצה". הפרקליטות: "אין קשר בין המקרים"

בארגון השמאל התגאו בפרסום הסרטון והראיון עם הפלסטיני שלטענתם מוכיח כי דובר שוברים שתיקה אכן דבר אמת. בפרקליטות לא מצאו קשר בין שני המקרים, "המקרה המובא בכתבה לא מוכר לנו ועל פניו איננו מתיישב עם האירוע אותו תיאר יששכרוף בחקירתו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/17 07:14 ד בכסלו התשעח

שוברים שתיקה: "חקירת הפרקליטות התנפצה". הפרקליטות: "אין קשר בין המקרים"
דין יששכרוף, צילום: צילום מסך

פרקליטות המדינה הפריכה אמש (שלישי) פעם נוספת את עמדת ארגון 'שוברים שתיקה' ודוברה דין יששכרוף וטענה כי הסרטון החדש שהפיצו כלל לא מעיד כי עדותו של הדובר כאילו היכה בעבר פךסטיני בחברון אמינה.

בראיון שפורסם אתמול ב"החדשות" אמר הפלסטיני שצולם בסרטון, פייסל אל-נטשה, כי הוא ספק מכות לאחר שנעצר מכמה חיילים שהיו רעולי פנים שתקפו אותו לטענתו יחדיו.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "המקרה המובא בכתבה לא מוכר לנו ועל פניו איננו מתיישב עם האירוע אותו תיאר יששכרוף בחקירתו". לדבריהם, סרטון זה לא משנה את עמדתם שדובר שוברים שתיקה שיקר בעדותו, "יששכרוף תיאר מקרה בו לאחר מעצר סירב העצור לאיזוק והוא התבקש על ידי המ"פ לפעול לאזיקתו. אז – לטענתו - הוא לבדו היכה את העצור עד אשר התעלף ודימם".

 "לעומת זאת", המשיכו בפרקליטות, "מתאר המרואיין מצב שבו – לטענתו - הוכה על ידי קבוצת חיילים רעולי פנים. ממילא ברור שאין קשר בין המקרים. ככלל, כל מידע המועבר לרשויות החקירה ואשר מגלה חשד כי בוצעה עבירה לכאורה, מצדיק בחינת אפשרות של פתיחה בחקירה, וכך ייעשה גם לגבי המקרה הנוכחי".

https://www.facebook.com/shovrimshtika/videos/1870988256263044/

בארגון השמאל הקיצוני תקפו את הפרקליטות לאור הסרטון שהפיצו והראיון של הפלסטיני, "בארבעה ימים של תחקיר הצלחנו לעשות את מה שפרקליטות המדינה ומשטרת ישראל לא הצליחו במשך חצי שנה - לחשוף את האמת. אתמול שודר בערוצי החדשות תיעוד של האירוע האמיתי עליו דין העיד, שמצאנו בארכיון ארגון בצלם".

לטענתם, "בצילומים ניתן לראות את דין מוליך את הפלסטיני האזוק עם חבלות על פניו, וכן את רובן סילברסטון, קשר המ"פ, שהיה עד ראייה באירוע הברכיות. סילברסטון, שמעולם לא נחקר, צפה אמש בתיעוד ואישר שאלו הן אכן תמונות מהאירוע עליו דין העיד". בארגון טענו כי עם פרסום הראיון עם הפלסטיני, "התנפצה סופית החקירה הפוליטית שנפתחה בעקבות הנחייתה של שרת המשפטים איילת שקד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן