'שוברים שתיקה'? גם לא בקיבוצי השמאל

מפגש אליו הוזמנו אנשי ארגון השמאל הקיצוני בקיבוץ נוו אור, בוטל בלחץ חברים רבים בקיבוץ. "צריך להבין, אין פה הרבה ימנים בקיבוץ", אומר אחד המתנגדים ומדגיש כי "זה לא שייך לשמאל או ימין. פשוט לא ייתכן לתת לחבר'ה האלה במה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 12:31 י בתמוז התשעז

'שוברים שתיקה'? גם לא בקיבוצי השמאל
פעילי שוברים שתיקה, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

כנס של ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה', שהיה אמור להיערך בקיבוץ נווה אור שבעמק בית שאן, בוטל בלחץ חברים רבים. כך פורסם היום (שלישי) בישראל היום.

לפי הפרסום, ביטול הכנס ממשיך את שורת הביטולים וההתנגדויות לארגון כפי שקרה גם בקיבוצים שער הגולן ושפיים ובמושבים גן יאשיה וכפר הס. במקרים שבהם למרות ההתנגדות לא בוטלה הזמנת חברי הארגון, המארגנים נאלצו להעביר את המפגשים מהמבנים הציבוריים לבתים פרטיים או לשכור אולם בקרבת מקום.

בקיבוץ נווה אור לדוגמא,  מהרגע שחברי הקיבוץ שמעו על המפגש, הם לחצו להזמין ארגונים אחרים שיאזנו ויתמודדו עם טענות אנשי שוברים שתיקה. משניסיון זה נדחה הגבירו חברי הקיבוץ את התנגדותם ולבסוף בדיון שנערך בהנהלת הקהילה הולט לדחות את האירוע למועד בלתי ידוע.

"צריך להבין, אין פה הרבה ימנים בקיבוץ", אמר מרקו גלבוע לישראל היום, "אלו חבר'ה מהשמאל הציוני שאוהב את הארץ ומשרת בצבא. זה לא שייך לשמאל או ימין. פשוט לא ייתכן לתת לחבר'ה האלה במה. זה כמו להזמין את בני סלע שירצה איך להתגונן מפני אונס. לדעתי הם ארגון לא לגיטימי. אין לי בעיה שיביאו לפה את הרשימה המשותפת או אחמד טיבי. איתם אני יודע איפה אני עומד. לא הייתי יכול לחיות עם זה אחר כך אם הם היו באים לפה, כי הם הוזמנו למבנה ציבורי ששייך לכולם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן