שגריר ארה"ב צפוי להשתתף באזכרה במאחז שנחשב לא חוקי

דייויד פרידמן אישר את הגעתו לאירוע בעוז וגאון שנועד להנציח את זכרו של עזרא שוורץ, צעיר אמריקני שנרצח לפני שנתיים בגוש עציון בזמן שחילק אוכל לחיילים. שגרירות ארה"ב בישראל: "לא מגיבים בנושא לוח הזמנים של השגריר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/17 09:10 ג בכסלו התשעח

שגריר ארה"ב צפוי להשתתף באזכרה במאחז שנחשב לא חוקי
השגריר פרידמן בזמנן נאומו, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

שגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן יגיע בשבוע הבא לאזכרתו של אזרח יהודי אמריקני שנרצח בפיגוע בגוש עציון. ב'ישראל היום' דיווחו היום (שלישי) כי האירוע ייערך במאחז עוז וגאון שנחשב לא חוקי.

בחודש נובמבר 2015 יצא עזרא שוורץ, צעיר אמריקני בן 18 שהגיע לישראל במסגרת פרוייקט התנדבות בישיבת בית שמש, לחלק אוכל לחיילים בגוש עציון. לאחר מכן הוא תכנן לצעוד למאחז שממוקם בסביבת הצומת.

במהלך שהותו סמוך לצומת אלון שבות הוא נרצח בפיגוע דריסה משולב בפיגוע ירי יחד עם 2 אזרחים נוספים. לאחר מותו ישיבת ישיבת בני עקיבא "אורות יהודה" שבישוב אפרת אימצה אותו והחליטה להנציח את זכרו ולשמור על קשר עם משפחתו שבארצות הברית. תלמידיהישיבה אף ךיוו את ארונו עד לנתב"ג ונפרדו ממנו בשירה עד שארונו הוטס חזרה לביתו.

מאחז עוז וגאון

מאחז עוז וגאוןצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

במלאת שנתיים להירצחו יערכו בשבוע הבא את טקס אזכרתו של שוורץ במאחז, שההתיישבות בו חודשה לאחר רמח שלושת הנערים ואשר פונה בעבר מספר פעמים. בישיבה פנו לפני מספר שבועות לשגריר האמריקני בישראל פרידמן והזמינו אותו להשתתף באירוע. למרבה הפתעתם הם נענו בחיוב וסידורי האבטחה כבר יצאו לדרך.

במהלך טקס האזכרה, שבו צפויים לקחת חלק ראשי רשויות ביו"ש, רבנים ואישי ציבור נוספים, ילמדו הנוכחים לזכרו של שוורץ ויקיימו פעולות התנדבות להנצחתו. בנוסף מתוכננת צעדה שתשחזר את המסלול שהצעיר היהודי -אמריקני תכנן לעשות לפני שנרצח. משגרירות ארצות הברית בישראל נמסר בתגובה להגעה המתוכננת של פרידמן לאירוע כי "כמדיניות, אנחנו לא מגיבים בנושא לוח הזמנים של השגריר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן