הזיכרון הקצר של יש עתיד וח"כ אלהרר

חברת 'יש עתיד' סבלה בשנת 2013 מאיום אי הקיזוז, בזמן שהייתה בחופשת לידה, ובכל זאת יישרה קו עם החלטת האופוזיציה שלא להתקזז עם ח"כ גליק. ח"כ אלהרר: "אז היה דד ליין לדיוני התקציב. את ההצבעה על חוק המרכולים ניתן היה לדחות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/01/18 09:49 טו בטבת התשעח

הזיכרון הקצר של יש עתיד וח"כ אלהרר
זיכרון קצר? אלהרר ולפיד, צילום: פלאש 90

חוק המרכולים, שההצבעה עליו נדחתה בשבוע, עורר לא מעט גלים גם על רקע סירובה של האופוזיציה להתקזז עם קולו של ח"כ גליק שאשתו נפטרה אתמול (ב'). מי שסבלה מכך בעבר ובכל זאת יישרה קו עם ההחלטה, היא מפלגת 'יש עתיד'.

"תזכורת לחברת הכנסת קארין אלהרר", צייץ אתמול העיתונאי אבישי גרינצייג בחשבון הטוויטר שלו, "האם תסרבי להתקזז עם ח"כ גליק? האם חופשת לידה יותר חשובה מהשתתפות בלוויה של בת הזוג?"

בשנת 2013 הנהיגה יו"ר האופוזיציה דאז, ח"כ שלי יחימוביץ', מדיניות "אפס קיזוזים" כחלק מרצונה להיאבק בקואליציה. ח"כ קארין אלהרר מ'יש עתיד, שהייתה בזמנו חברת קואליציה, שהתה באותה תקופה בחופשת לידה, מה שלא מנע מיחימוביץ' להתנגד לקזז את קולה באחת ההצבעות.

ח"כ יאיר לפיד, אז שר האוצר, תקף את החלטת יחימוביץ' ואמר, "מאוד כעסתי עליה כשהיא לא הסכימה לתת קיזוז לח"כ קארין אלהרר ששכבה בבית לאחר ניתוח קיסרי קשה". לאחר דברי ביקורת חריפים מצד חברים נוספים ב'יש עתיד', ועל רקע החלטת חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית לשבור את הוראת ראשת מפלגתו דאז, היא לבסוף חזרה בה ואפשרה את הקיזוז.

מלשכתה של ח"כ אלהרר נמסר בתגובה ל'כיפה' כי המקרה המדובר "היה בימי הדיון על התקציב, שלו היה דד ליין מאוד ברור. את חוק המרכולים למיטב ידיעתנו ניתן לדחות בשבוע שבועיים ואף יותר".

גורם אחר, שהיה מעורה בסיפור לפני כ- 5 שנים, ציין כי על תומכי חוק המרכולים להפנות אצבע מאשימה כלפי חברי הקואליציה שלא הצליחו למצוא פתרונות להצבעה.