"ריצה לפוליטיקה? לא יכול לפסול את האופציה"

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ אמר כי הוא "שוקל ברצינות" להיכנס לזירה הפוליטית, אך ציין כי "זה לא נראה לי אקטואלי נכון לעכשיו". על פרשת הצוללות אמר: "אם היא נכונה - היא החמורה בפרשות שאני מכיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/18 09:55 א בשבט התשעח

"ריצה לפוליטיקה? לא יכול לפסול את האופציה"
בני גנץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"לא יכול לפסול את האופציה", כך אמר אמש (ג') הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בתשובה לשאלה "האם ירוץ לפוליטיקה?".

את הדברים אמר גנץ במהלך כינוס ועידת איגוד התאגידים העירוניים, והוסיף:  "שירתי את מדינת ישראל 38 שנה וגם כעת אני משקיע יותר ממחצית מזמני לכך. החברה הישראלית היא חברה שאני מוכן למסור לה את חיי. ימים יגידו באיזו סיטואציה.

"זה לא נראה לי אקטואלי נכון לעכשיו, אך אני שוקל ברצינות. אני לא יכול שלא לשקול את זה. אני מבין את הצרכים של מדינת ישראל - הצבאיים והמדיניים ולכן אני לא יכול לפסול את האופציה".

הרמטכ"ל לשעבר התייחס ל"חוק הצינון", ואמר: "צינון הוא דבר חשוב שמנתק בין שלבים בחיים ונותן אופציה לאסוף פרספקטיבה. הוא צריך להיות לכל הכיוונים לתקופה הקצרה ביותר. כדאי להצמיח מנהיגות ואם השקענו באלופים ואנשי צבא, לא בזבוז לא לנצל את זה? חבל.

"צריך צינון שוויוני, חוקתי וקצר ככל שאפשר. זה חוק פוליטי שנועד להגן על אנשים פוליטיים ובמובן הזה הוא לא ראוי. יש אנשים טובים במערכת הפוליטית".

בנוגע לפרשת הצוללות אמר: "נקראתי לעדות בפרשה. לצה"ל בתקופתי הייתה עמדה ברורה. המשיכו דיונים חודשים אחרי שסיימתי את תפקידי. אני רוצה להאמין שההחלטות היו ענייניות וחשובות. מדינה צריכה להחליט את החלטותיה ובלבד שההחלטות שקולות.

"אם הפרשה נכונה היא החמורה בפרשות שאני מכיר, ואני מציע לקוות שהיא לא נכונה ולחכות להחלטות. אני משוכנע מתוך מה שאני מכיר בדרג המדיני שלא נפלה שחיתות בפרשה הזאת. זה מאוד לא נעים לראות אנשים כמו צ'ייני נכנסים לחדר החקירות, אבל זה מה שצריך לעשות".