"רוצים לסתום לנו את הפה"

לאחר שיצא מחקירת המשטרה, אליה בחר להתייצב מרצונו, טוען הרב אליהו כי גורמי שמאל משתמשים גם באמצעים משפטיים כדי "לסתום לציבור הדתי את הפה בכל מחיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/11 00:00 כז בטבת התשעא

"רוצים לסתום לנו את הפה"
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, נחקר אמש במשטרה בחשד להסתה, זאת בעקבות חתימתו על כרוז שהופץ לפני שלוש שנים, לאחר הפיגוע בישיבת "מרכז הרב", שקרא שלא להעסיק ערבים. בכרוז, עליו חתמו בזמנו כשלושים רבנים, נכתב בין היתר כי "כצעד ראשון למעשה אנו קוראים להפסיק להעסיק את האויב הערבי לפחות במעגל הקרוב אלינו: לא נכניס אויבים לבתינו ולא נקנה אצל אויבים".


בתגובה לכיפה מסביר הרב אליהו כי חקירת המשטרה שהתקיימה היום, לא נגעה בסוגיה האקטואלית של "מכתב הרבנים" שקראו שלא להשכיר דירות לערבים. "אני חושב שזה חמור מאוד לחקור רבנים שפסקו פסק הלכה לפי מה שנראה להם נכון על פי ההלכה. צריך להתנגד לחקירה גורפת של רבנים", מסביר הרב אליהו לכיפה בעקבות חקירת המשטרה. לדבריו, "מכתימים ומחשידים שלושים רבנים ומסמנים אותם כנאשמים ופושעים בגלל פקס שיצא אחרי הרצח בישיבת "מרכז הרב" ובו קריאה לא להעסיק ערבים, זאת כשהתברר שהמרצח עבד בישיבה והשתמש במידע שהיה לו לצורך הפיגוע הרצחני. היינו כבר במצב הזה אחרי רצח רבין ואסור לתת לסיפור הזה לחזור על עצמו".


הרב שמואל אליהו, בחר להופיע לחקירה."סוף סוף דינא דמלכותא דינא"

(צילום: יחצ)


הרב אליהו מסביר כי בחר להופיע לחקירה, על אף הודעה קודמת שלו בנושא בה טען כי אין בכוונתו להגיע. "סוף סוף דינא דמלכותא דינא בעניין זה וצריך לשמור על החוק שאלמלא מוראה של מלכות העולם היה הפקר", הוא מסביר ומציין כי "כשהמשטרה הסכימה שהחקירה לא תיערך במגרש הרוסים אלא במשרד אחר, הסכמתי גם אני לענות על שאלותיהם".


יחד עם זאת, ניכר כי הרב אליהו מוצא בחקירה פסול מטעם המערכת המשפטית. "אני רואה בחקירה הזאת אפליה חמורה של מערכת המשפט וכניעה לתנועה הרפורמית שלחצה על הפרקליטות להכתים את הרבנים", הוא אומר ומפנה אותנו אל הראיון שהעניק בשבוע שעבר פרופסור יוסף אגסי, ראיון במהלכו נהג אגסי בגסות רבה מול הרב שלמה אבינר.


"מי שהקשיב לדבריו היה יכול להבין את עוצמת הרצון של השמאל לסתום לציבור הדתי את הפה בכל מחיר. במיוחד שהרבנים מתאגדים ומשמיעים את דעתם בעניני ציבור - זה למעלה מכוחם, רשות הציבור היא שלהם", מסביר הרב אליהו את פני הדברים ואומר כי "הם רוצים את כל הבמה לעצמם, אנשי הרוח מטעם עצמם יקבעו לכל עם ישראל מה מותר ומה אסור. מה מוסרי ומה לא".


אי אפשר לנהוג איפה ואיפה

לדברי הרב אליהו "הפילוסוף החילוני אגסי כל כך גדול בעיני עצמו עד שהוא לא משאיר מרחב מחיה לכל האנשים האחרים ומתייחס אליהם בזלזול בוטה. הוא לא היסס לומר בשידור רדיו שצריך לנדות בשופרות בבתי הכנסת את הרב אבינר ואת כל מאות הרבנים שחתמו על פסק ההלכה הזה". לטענתו, אין מדובר באורח מקרי לחלוטין - וגסות הרוח שאפיינה את הראיון אינה אלא סימפטום. "הוא רוצה לסתום לכולנו את הפה ולתת רק לו לחבריו לדבר", קובע הרב אליהו.


"זו המטרה שלהם והם משתמשים לשם כך בכל הדרכים - גם באמצעים משפטיים. "אנשי הרוח" הללו מאיצים בפרקליטות לעשות מצעד של רבנים נחקרים ביחידה לחקירת פשעים חמורים. להכתים אותם ולהלך עליהם אימים. אנחנו בבעיה. מצד אחד אנחנו מבינים שמדינה צריך להיות מדינת חוק, אחרת היא תתפרק. מצד שני אנחנו לא רוצים לאפשר לפרקליטות תהיה כלי שרת בידי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית במלחמתם ארוכת השנים נגד הרבנים והיהדות".


הרב אליהו מסביר לכיפה כי בתשובה שמסר לבית המשפט בעקבות עתירת הארגונים הרפורמים והקונסרבטיבים, הבהיר כי אי אפשר לנהוג איפה ואיפה. "צריך לזכור כי בהפגנות נגד מגורי יהודים בשכונת שמעון הצדיק השתתפו ח"כ לשעבר יוסי שריד, שולמית אלוני, הסופר דויד גרוסמן. כל אלה לא נחקרו באזהרה על השתתפותם בהפגנות הללו על גזענות. הבהרנו להם שהציבור הדתי לא יקבל איפה ואיפה במערכת המשפט - ואנו מקוים שהציבור בכללותו לא יקבל את זה", הוא מסביר.