צפו בנאומה של רגב: "שומרי הסף הופכים למהריסיה ומחריביה"

שרת התרבות והספורט נאמה באירוע "המשתה של רגב" והשוותה בין שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית לאלו של אחשוורוש, "פתאום המטרה להפיל את נתניהו, סליחה את אחשוורוש.... קידשה את כל האמצעים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/03/18 07:10 יז באדר התשעח

צפו בנאומה של רגב: "שומרי הסף הופכים למהריסיה ומחריביה"
רגב בכניסה למשתה, צילום: אלי סבתי

שרת התרבות והספורט ערכה אמש (מוצאי שבת) בראשון לציון כנס הסברה באווירת פורים, בו תקפה את "שומרי הסף" של הדמוקרטיה הישראלית והשוותה אותם לשומרי הסף של המלך אחשוורוש.

"ברוכים הבאים למשתה של רגב, היא בירכה את הנוכחים והוסיפה, "אנחנו קצת אחרי פורים ולכן החלטתי השנה לעשות כנס הסברה, עם אופי קצת שונה, השמחה עדיין באוויר, היין עדיין בכוסות, עוד לא איפסנו את התחפושות".

בהמשך היא עקצה את מתנגדי נתניהו ואמרה כי "לשמוח זה הדבר הכי נכון כל ימות השנה, בטח בסמוך לפורים. וזה הכי מתאים לנו-לליכוד, מפלגה שמחה, לא מפלגה של חמוצים – לפעמים אני מרגישה שאנחנו חיים בממלכת ונהפוך הוא".

לדבריה, "יש כאלו שבולעים את כל מה שהתקשורת משקה אותם, עד-דלא-ידע בין דמוקרטיה לדיקטטורה. חשבתם שדמוקרטיה היא שלטון העם?! שהעם בוחר מי ינהיג אותו ואיזה ערכים יובילו אותו?! הפוך - הם מלמדים אותנו - אם אתה מעז לייצג את הבוחרים שלך, אתה לא דמוקרט! מה פתאום? אם אתה פועל לפי האמונות של הבוחרים שלך,ואם הם מהליכוד אז בכלל זה איסור חמור ! אנחנו נבחרנו על ידי העם, אבל יש יועצים ופקידים שהם התרגלו להחליט מה נכון ומה לא נכון  קוראים להם היום "שומרי הסף". 

רגב אמנם לא נקבה בשמם של אותם שומרי הסף, אך השוותה אותם לדמויות מפוקפקות מתקופת מרדכי ואסתר, "כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש. צמד חמד. הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה.

"הסתבר שברגע שהם לא הזדהו עם המלך, לא הסכימו עם הדרך שלו בניהול הממלכה, כל הכללים נעלמו, הממלכתיות התפוגגה כלא הייתה, שלטון החוק הפך לפחות קריטי, אם היו להם אז ניידים, הם בטח היו מסמסים אחד לשני, "מה אתה אומר בגתן ניתן לו עוד יומיים, אולי שלושה", ו—"חשוב שתיראה מופתע תרש, כן? פתאום המטרה להפיל את נתניהו, סליחה את אחשוורוש.... קידשה את כל האמצעים".

השרה לא שכחה לתקוף גם יו"ר יש עתיד בנאומה הלא שגרתי, "ברוך ה' היה שם בשער המלך איזה יהודי טוב, מרדכי, שזיהה את השנאה למלך וחשף את הצביעות. בפורים השנה, אפילו עיתון הארץ הצליח לזהות את הצביעות, כשחשף שהעד המרכזי בפרשת מילצ'ן, אתם מכירים אותו קוראים לו יאיר לפיד, דווקא כן דאג במשרד האוצר לאינטרסים של מילצ'ן.

"אז הבנתם ?! הרבה לא השתנה מאז, הפוליטיקה אותה פוליטיקה, חלק מהאנשים שאתה חושב שהם שומרי הסף של הממלכה, בן לילה הופכים למהריסיה ומחריביה".

השרה הזהירה את חברי הקואליציה מפני הליכה לבחירות, "ראינו בסוף השבוע את הכותרות ושמענו את איומי הבחירות של חלק מהשותפים שלנו לקואליציה. אני אומרת כאן לכל חברינו לקואליציה: אני יודעת שראש הממשלה לא רוצה בחירות אבל אם תכפו עלינו בחירות אני אומרת לכם הערב - יש רק מפלגה אחת בקואליצייה שאין לה כל סיבה לחשוש מבחירות. קוראים לה הליכוד. אנחנו מקבלים אמון גבוה מאוד מהציבור ולכן לא יועילו לחצים מדומים נגדנו".