רבני בית הלל: נשים צריכות לפסוק הלכה

בארגון רבניות ורבני בית הלל התייחסו לסערה שהתפתחה בעקבות דברי הרב קלנר בנוגע לנשים, ואמרו כי "על הבירור הלגיטימי בעניין ההבדלים והאיזונים בין נשים לגברים להימשך מתוך כבוד הדדי"

חדשות כיפה דויד ליבנה 15/02/18 22:30 ל בשבט התשעח

רבני בית הלל: נשים צריכות לפסוק הלכה
הרב נהוראי, צילום: יחצ

בעקבות הסערה שהתפתחה סביב דברי הרב קלנר בנוגע לנשים, בארגון רבניות ורבני בית הלל אמרו כי הם "מסתייגים מן הקולות שנשמעים לאחרונה המתנגדים להתמחותן התורנית של הנשים בימינו, מתוך טענה שזה מנוגד למהותה של האישה".

לדברי הארגון, "את עמדתנו בעניין זה אנו מבטאים בעיקר במעשים: שיתוף מלא של נשים תלמידות חכמים בלימוד תורה ובפסיקת הלכה. אנו אף מקדמים זאת בפסקי הלכה ומאמרים המבהירים את הבסיס התורני לצמיחה של הנשים בימינו בתחומי הלימוד והעשייה תורנית.

"בצמיחה זאת אנו רואים תהליך בריא ומבורך. לימוד תורה לנשים הינו ערך רוחני גדול וחשוב, והוא חלק מעבודת ה' של האישה. על הבירור הלגיטימי בעניין ההבדלים והאיזונים בין נשים לגברים להימשך מתוך כבוד הדדי. זהו שיח מורכב והוא ראוי לדיון רחב".

עוד אמרו כי "לעת עתה אנו מזמנים את הציבור לעיין ולקרוא בדברים שכתבנו בנושא. כך כתבנו בחוברת השנייה של בית הלל: בדורנו נשים רבות לומדות תורה בעומק, ברוחב ובהצלחה. פטור הנשים ממצות תלמוד תורה איננו נובע מכך שמבחינה מהותית לימוד תורה איננו מתאים להן. פתיחת עולם לימוד התורה בפני הנשים נבעה משינויים חברתיים. היום נשים לומדות תורה לא רק כהגנה מפני החלשת האמונה, אלא כדבר רצוי לכתחילה .

"אין לצמצם את לימוד התורה של הנשים, אלא ללמדן את כל חלקי התורה ברמה הגבוהה ביותר, ולפתוח בפניהן אפשרויות רבות של התפתחות אישית בלימוד תורה ובקיום מצוות. דרך זו משמעותית הן לעבודת ה' של נשים הן לשותפותן במסירת התורה לדורות הבאים, והיא תאפשר לנשים הרוצות ומתאימות לכך להמשיך להתפתח בלימוד תורה. כאשר נשים שותפות בלימוד תורה ובקיום מצווה מן המצוות הן הופכות לשותפות גם בהארת המצווה הזו בתורה".