רבנית למשכן הכנסת? ח"כ שטרן: "ברכה". ליב"ה: "איבוד עשתונות"

חבר יש עתיד התייחס לפתיחת מכרז, שיאפשר לנשים להתמודד על תפקיד רב המשכן, ואמר: "אני מכיר את תפקיד. מאחל שאישה תיבחר". מרכז ליב"ה: "הוויתור על דרישות בסיסיות לתפקיד רב על מנת לרצות קבוצה קיצונית ושולית הוא חמור מאוד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/04/18 15:12 יא באייר התשעח

רבנית למשכן הכנסת? ח"כ שטרן: "ברכה". ליב"ה: "איבוד עשתונות"
משכן הכנסת, צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד בירך את החלטת יועמ"ש הכנסת היום (חמישי), לפיה תנאי הסף לתפקיד רב הכנסת ישונו כך שאישה תוכל להתמודד עליו. במרכז ליב"ה לעומתו תקפו בחריפות את היוזמה

"אני מברך את הכנסת על שעצרה את המכרז שמאפשר לגברים בלבד לגשת אליו ופתחה את המכרז לשני המינים", אמר שטרן.

לדבריו, הוא "מכיר את תפקיד רב הכנסת ומשוכנע שיש מספיק נשים שיכולות למלאו בצורה טובה ומכובדת. מאחל שאישה תיבחר לתפקיד".

בניגוד לעמדתו, במרכז ליב"ה ראו בכך "איבוד עשתונות מוחלט". לטענתם, "החלטת היועמ"ש לכנסת היא הזויה. לא פחות. הוויתור על דרישות בסיסיות לתפקיד רב על מנת לרצות קבוצה קיצונית ושולית הוא חמור מאוד".

בהמשך שאלו אנשי המרכז "האם בעתיד יוותרו גם על הכשרה נדרשת לתפקיד מנכ"ל הכנסת? רישיון ממשרד הבריאות לתפקיד רופא? תואר במשפטים לתפקיד שופט?? אנחנו מצפים מהיועמ"ש לחזור בו מההחלטה ולמנות לתפקיד רב שמאושר ומוכשר לכך ע"י הרבנות הראשית לישראל".

מוקדם יותר פורסם כי בתגובה לפניית התנועה הרפורמית החליט יועמ"ש הכנסת לבטל את המכרז שיצא, בנושא החלפת רב המשכן הנוכחי שפורש לגמלאות, ולפרסם מכרז חדש שבו תנאי הסף יאפשרו גם לנשים להתמודד על התפקיד. אחד מהשינויים הוא אי החיוב בהסמכה לרבנות