רבנים בכירים: "צבאנו היקר עסוק גם בקידום תפיסות ליברליות קיצוניות"

כ-200 רבנים, ביניהם רבני ערים ראשי ישיבות ואולפנות, פרסמו מכתב מחאה נגד מה שהם תופסים כמגמה מסוכנת של צה"ל, "החינוך מחדש של קציני צה"ל, פקודת השירות המשותף והניסיונות להקשות על בנות דתיות מלקבל פטור משרות צבאי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/03/18 07:47 יא בניסן התשעח

רבנים בכירים: "צבאנו היקר עסוק גם בקידום תפיסות ליברליות קיצוניות"
גדוד מעורב. תמונת ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מחאת הרבנים נגד צה"ל נמשכת: כ-200 רבנים, ביניהם מספר בכירים, פרסמו הבוקר (שלישי) מכתב מחאה בו הם מאשימים את הצבא "בקידום תפיסות תרבותיות ליברליות קיצוניות".

"אנו, רבנים וראשי ישיבות, המאמינים כי צה"ל הוא חלק בלתי נפרד מתהליך שיבת ציון ומחנכים את תלמידינו לנאמנות ומסירות לצבאנו", פתחו הרבנים את מכתבם.

הרבנים, וביניהם נשיא ישיבת הר המור צבי טאו, הרב שלמה אבינר, הרב דוב ליאור, הרב שמואל אליהו ועוד, המשיכו וכתבו כי הם "מבקשים להתריע כי בתקופה האחרונה צבאנו היקר עסוק גם בקידום תפיסות תרבותיות ליברליות קיצוניות הבאות על חשבון תפקידו העיקרי של צה"ל – עזרת ישראל מיד צר ואחיזה בארץ קודשנו, ופוגעות בקדושת המחנה ובאחדות העם"

הרב צבי טאו

הרב צבי טאוצילום: באדיבות המצלם

לדבריהם, "תופעה חמורה זו באה לידי ביטוי לדוגמה בנסיונות החינוך מחדש של קציני צה"ל, בפקודת השירות המשותף, בנסיונות להקשות על בנות דתיות מלקבל פטור משרות צבאי ולשכנע אותן שלא לפנות לשרות לאומי אזרחי אלא לשרות צבאי ועוד".

מרבית הרבנים שחתמו על המסמך משתייכים לזרם השמרני-חרד"לי של הציונות הדתית, לרבות הרב צבי קוסטינר, הרב יהושע שפירא והרב אליעזר מלמד. עם זאת צוינו בו גם רבנים נוספים הנתפסים כליברלים יותר כמו ראש ישיבת מעלה אדומים הרב יצחק שילת וראש מכון צומת הרב מנחם פרל. כמו כן חתמו על המכתב רבני ערים, ראשי ישיבות ואלפנות.

הרב יצחק שילת

הרב יצחק שילתצילום: יעקב, ויקיפדיה CC BY-SA 3.0

"לאור זאת", נכתב בהמשך, "אנו מחזקים את תלמידינו ואת כלל חיילי צה"ל בכל מקום שהם לעמוד בנחישות ובמסירות על חובתם המוסרית, האנושית וההלכתית בכל הקשור לענייני העירוב בין המינים וקדושת המחנה, בכל מקום שיבואו לידי דרישה שאינה לגיטימית ואינה מוסרית. אי הסכמה לפעולות האסורות על פי תורתנו, ומנוגדות גם לכל הגיון אנושי בריא של התנהלות מסגרת צבאית, לא זו בלבד שאין בה משום סירוב פקודה, אלא היא אף מצילה את צה"ל מהתדרדרות לשפל מוסרי ואנושי.

לסיום התייחסו הרבנים לסערה שחוללה הדחתו של הרב קוסטינר מפיקוד על קורס רבני המילואים, ככל הנראה מכיוון שהביע את דעתו נגד גיוס בנות לצבא, "בנוסף, ברצוננו להביע מחאה נמרצת על הנסיונות של גורמים שונים למנוע אמירות תורניות של רבני ישראל בעניין שירות הבנות בצה"ל ובעניינים אחרים העומדים על סדר היום ולתמוך בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנת לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות כפי שנצטווינו (דברים א, יז): "לא תגורו מפני איש".


להורדת הקובץ