ראש מכינת צהלי: "אני מודה לך אדוני הרמטכ"ל"

בעקבות סערת הגיוס ליחידות מעורבות וקריאתו של הרב שמואל אליהו לרמטכ"ל להתפטר, שלחה היום , מיכל נגן, ראש מכינת צהלי מכתב תודה לרמטכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/18 12:36 ג בשבט התשעח

ראש מכינת צהלי: "אני מודה לך אדוני הרמטכ"ל"
קו חם לחיילות. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מיכל נגן, ראש מכינת צהלי לבנות שלחה הבוקר מכתב לרמטכ"ל  : "אני מודה לך אדוני הרמטכ"ל על שהעזת לקחת אחריות פיקודית על שילוב נשים ודתיים בצבא, על שאתה מוביל את צהל בדרך של הקמת גשרים של אמון ושל הבנה ולא בדרך של פיצול והפרדה. על שאתה מכיר בכך שהדרך לבניית הכוח הצבאי עוברת דרך השלום שבתוכנו."

המכתב יצא בעקבות הסערה האחרונה אודות הגיוס לצבא והתבטאות הרבנים שלמה אבינר נגד גיוס ליחידות מעורבות והרב שמואל אליהו שקרה להתפטרותו של הרמטכ"ל.
נגן כותבת : "ניכר שהנחישות שבה ניחנת כחייל וכמפקד כאשר הסתערת על האוייב בגופך, היא התכונה שהובילה אותך כרמטכ"ל להסתער על הסדרת השירות המשותף, שהיה מזה שנים אזור אפור ולא מוגדר. לקחת על עצמך באומץ לב את המשימה לנסח לצבא פקודה מעודכנת, עשית זאת בראש זקוף – ונכנסת לעין הסערה – כאשר מצדך האחד קוראים לך ארגוני הנשים לכונן את צהל כמקום פתוח לכולם שמובל ע"י עקרונות השוויון ומצד שני קוראים לך הדתיים – למנוע כניסת הנשים ולהשאיר את הצבא מגדרי גברי. יכול היית להכריע ולתת לצד אחד עליונות על פני השני, אך אתה בחרת להאמין בחזון גדול מזה, אתה הבנת כי המטרה היא שנמצא את הדרך לחיות כאן ביחד, ובשורה זו היא גדולה יותר מהניסוחים המשפטיים שנכתבו בפקודה. בסופו של דבר נוצר מסמך שמהלך בזהירות בין הטיפות ומאפשר חיים משותפים. הפקודה מושתת על ההבנה כי המרחב הציבורי הישראלי איננו מקשה אחת. היא משאירה מקום לעובדה כי הציבור הישראלי מורכב מחברות שונות בעלות ערכים שונים. המציאות הזאת מחייבת את הליברלים להכיר בעובדה כי ניתנת אפשרת לחייל וחיילת וגם לקצינים דתיים להימנע משירות ביחידות השדה המעורבות, והיא מחייבת את הדתיים להכיר בעובדה כי שירותן של נשים מתאפשר בצורה שוויונית ביחידות האחרות. על כולם מוטלת החובה להכיר בסמכותו של הצבא לנהל את המערכת הזו ע"פ שיקולים עניניים, ולסמוך עליך ועל קצינך המעולים שיעשו זאת. בחירתך הערכית לשרטט את דרך האמצע מקימה כנגדך ביקורות ממי שרואים רק זווית אחת של המציאות. אבל בחירתך זו מבטיחה גם את יכולתו של ציבור ישראלי מגוון לשרת בצבא. וכך, בעוד שהמשימה שלך כעת היא לוודא שהפקודה מוטמעת ומיושמת בשטח, המשימה שלנו, מובילי השיח והציבור, הן מהצד הדתי והן מהצד הליברלי, להכיר בכך שהמרחב הציבורי לא דומה בדיוק לי – כל אחד מהצד שלו – אלא שהמרחב הציבורי משקף את הרצון שלנו להיות כאן ביחד. ועבור מטרה זו כל צד מתלכד ולומד את ערכיו ואת עקרונותיו – אך גם מכיר בערכיו ובעקרונותיו של האחר."