ראש מועצת שומרון נגד בכירי אייפא"ק

במכתב ששיגר יוסי דגן לחברי הארגון הוא טען כי הם ממשיכים להציג את פתרון שתי המדינות בפני חברי קונגרס כעמדה הרשמית של ישראל, "זאת על אף שזו לא מופיעה בקווי היסוד של הממשלה". בתוך כך ,נקבע מועד העברת שגרירות גואטמלה לירושלים

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/03/18 07:15 יח באדר התשעח

ראש מועצת שומרון נגד בכירי אייפא"ק
תוקף את בכירי אייפ"ק. יוסי דגן, צילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ניצל את התכנסות ועידת אייפא"ק הלילה (שני) בוושינגטון כדי לתקוף את בכירי הארגון.

"אייפא"ק מעבירה מידע לא מדוייק לחברי הקונגרס בנוגע לעמדת ישראל בנושא חזון שתי המדינות ובכך פוגעת בסיכוי לדיאלוג במזרח התיכון", הוא כתב במכתב ששיגר בעיצומה של הועידה.

בהמשך הוא טען כי ברשימת המסרים של הארגון לבכירים בוושינגטון ובחזון אותו היא מציגה,פתרון שתי המדינות נתפס "כעמדתה של מדינת ישראל וארה"ב. וזאת על אף שזו לא מופיעה בקווי היסוד של הממשלה". בנוסף הוא ציין כי ממשל ארה"ב הנוכחי, בניגוד לקודמו, הוציא את פתרון שתי המדינות מהדו"ח לאסטרטגיה לביטחון לאומי של המדינה והוא לא מופיע שם כעמדת ארה"ב.

במכתבו הדגיש דגן: "אנחנו תמהים כיצד ארגון גדול ומשמעותי כמון אייפא"ק, שסיבת קיומו הוא פעילות פרו-ישראלית בארה"ב, מייצג עמדות של מדינת ישראל (ושל ארצות הברית) באופן כל כך לא מדויק בפני פקידי ממשל בכירים... לא רק שאינו מייצג נאמנה את מדינת ישראל, הוא אף מחבל במאמצים להשיג דיאלוג במזרח התיכון". 

דגן, שטען כי כבר פנה בעבר בנושא אך לא זכה למענה, דרש "לעדכן את הגדרת החזון של אייפא"ק כך שתייצג נאמנה את עמדת מדינת ישראל".

מוראלס בביקורו בישראל

מוראלס בביקורו בישראלצילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

בתוך כך, שגרירות גואטמלה תעבור לירושלים ב-16 במאי, כך הודיע נשיא המדינה, ג'ימי מוראלס, במהלך נאומו בוועידת איפא"ק בוושינגטון.

לפני הכרזתו, השגרירות תעבור יומיים לאחר שגרירות ארה"ב. "ב-24 בדצמבר בשנה שעברה, גואטמלה הייתה המדינה הראשונה שהצטרפה לארה"ב והודיעה כי תחזיר את השגרירות לירושלים", הוא אמר, "אני רוצה להודות לנשיא דונלד טראמפ על שהוביל את הדרך".

לדבריו, "החלטתי להחזיר את שגרירות גואטמלה לירושלים. כהחלטה ריבונית אנחנו מכירים בירושלים כבירת ישראל". מוקדם יותר הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודה לו על המהלך ועל ההכרה בירושלים כבירתה של ישראל.מוראלס ענה לו: "הכבוד הוא לי, זה היה הדבר הנכון לעשות".