ראש מועצת גוש עציון לשרי הממשלה: "תתחילו לשלוט ולהיות ריבוניים בארץ הזאת"

אנשי ציבור רבים פקדו את מאהל המחאה שהוקם על ידי תושבי השכונה שעתידה להיהרס בעוד 8 חודשים. תושב השכונה: "כל הילדים שעומדים פה, ילדים שנולדו בשכונה שנוסדה לפני 16 שנה, יהיו ללא בית". חוטובלי: "מערכת המשפט עושה עוול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/17 16:57 א באב התשעז

ראש מועצת גוש עציון לשרי הממשלה: "תתחילו לשלוט ולהיות ריבוניים בארץ הזאת"
חוטובלי במאהל המחאה, צילום: המועצה האזורית גוש עציון

תושבי נתיב האבות קיימו היום (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת באוהל המחאה שהקימו מול משרד ראש הממשלה, זאת בטענה שמאז פסיקת בג"ץ על הריסת השכונה, לא מתקיימים עימם מגעים למציאת פתרוות.

למאהל המחאה של תושבי השכונה שביישוב אלעזר, הגיעו אנשי ציבור רבים כדי להפגין תמיכה. בין הנוכחים ניתן היה למצוא את שר החקלאות אורי אריאל מהבית היהודי, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, סגן שר השיכון ז'קי לוי וח"כ יהודה גליק מהליכוד, ח"כ יואל רזבוזוב מיש עתיד, יו"ר מועצת יש"ע והמנכ"ל אבי רואה ושילה אדלר, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל ראשי מועצות מקומיות נוספות.

השר אריאל במאהל המחאה

השר אריאל במאהל המחאהצילום: המועצה האזורית גוש עציון

התושבים קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו, להסדיר את השכונה ולמנוע את הרס הבתים. תושב השכונה עמי גבירצמן אמר כי "בעוד 8 חודשים, כל הילדים שעומדים פה, ילדים שנולדו בשכונה שנוסדה לפני 16 שנה, יהיו ללא בית".

לטענתו, "ראש הממשלה יכול לפתור את הבעיה הזו. היעד שלנו בעוד 8 חודשים לצאת מכאן עם תכנית מלאה. מדינת ישראל היא הריבון והיא הכריזה על 95% על שטח מהשכונה שלנו כאל אדמות מדינה. אנו פונים למדינה ומבקשים ממנה לעשות תכנית ושתתחיל לבנות  בשמונה חודשים הקרובים להתחיל לבנות מיד ולהתחיל לטפל בבעיה הזאת".

סגנית שר החוץ ציפי חוטבלי אמרה כי "אם יש מקרה בו אנחנו רואים את מערכת המשפט עושה עוול במקום צדק זה במקרה של נתיב האבות".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, דרש מממשלת ישראל להתחיל לשלוט, "תתחילו לשלוט בארץ הארץ הזאת. תתחילו להיות ריבוניים בארץ הזאת. לא יכול להיות שתושבי לב גוש עציון, צריכים להתמודד עם תביעות סרק, עם פסקי דין לא מתחשבים, בשום אמות מידה. יש פה חברות שתוקפים את התיישבות ללא שום סיבה. חוץ מסיבה אחת, שנאת ישראל, שנאת מדינת ישראל".   

ח"כ גליק במאהל המחאה

ח"כ גליק במאהל המחאה                                                      צילום: המועצה האזורית גוש עציון

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל ציין כי "כראש ראשות במפלגת הליכוד, כל הזמן הייתי במטה הבחירות של הליכוד. אנחנו בחרנו בממשלת הליכוד, כי הממשלה הזאת צריכה לבנות ביהודה ובשומרון. במצעה רשום בנייה ביהודה ובשומרון. בשום פנים באופן לא הורסים בתים ביהודה ובשומרון".

בהמשך הוא הדגיש כי "גוש עציון הוא בקונצנזוס הלאומי כמו מעלה אדומים ואריאל. זו הסיבה השנייה שצריכים לבנות בגוש עציון ולא להרוס בגוש עציון.לכן צריכים להתנהג לבתים האלה כמו שיש בתים בקו הירוק. במידה ומוצאים בעלים מאותם קרקעות אשר נבנו עליהם בתים כחוק באישור הממשלה, מפצים את בעלי הקרקעות ולא מפנים את הבתים".

מנכ"ל מועצת יש"ע, שילה אדלר התייחס לרצח שלושת בני משפחת סלומון בשבת האחרונה: "אתמול קברנו את משפחת סלומון מנווה צוף, המשפחה הזאת מתחברת להתיישבות ולעם ישראל. זה מתחבר לפיגוע אתמול בירדן ויכול להיות לפיגוע היום בפתח-תקווה".

עוד הוא אמר כי "התיישבות היא הביטחון. המענה הכי טוב לביטחון זו התיישבות. ההתרעה הכי טובה לאותו מחבל ומפגע שידע שבעקבות זה שיקימו יישוב, יסדירו יישוב ויבנו שכונה, זה המענה הכי טובה שיכול להתריע את הבא שחושב לעשות ואיך לעשות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן