ראש ישיבת ירוחם: מרחיב את הנהגת הישיבה

הרב אליהו בלומנצוויג, שעומד בראשות הישיבה מאז הקמתה לפני 25 שנה, הודיע לתלמידיו כי הוא מצמצם את נוכחותו. מי שיתמנו לסגניו הם שניים הם הר"מים הרב אוריאל עיטם והרב חיים וולפסון, "מלווה אותי רצון פנימי לשינוי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/03/18 09:00 כא באדר התשעח

ראש ישיבת ירוחם: מרחיב את הנהגת הישיבה
"רצון פנימי לשינוי". הרב בלומנצוויג, צילום: דיבון רוזן-cc-by-sa, ויקיפדיה

ראש ישיבת ירוחם, הרב אליהו בלומנצוויג, הודיע הבוקר (חמישי) לתלמידיו כי הוא לוקח צעד אחורה בתפקידו כראש הישיבה ומצרף אליו שני רבנים שישמשו כסגניו.

"מלווה אותי רצון פנימי לשינוי, מתוך תחושה ותקווה שהוא יכול לפעול לטובה עלי אישית, וגם על בית המדרש", כתב הרב בלומנצוויג במכתב שיועד לבוגרי הישיבה לדורותיה.

מי שייכנסו ויהיו מעורבים יותר הם שניים מרבני הישיבה, הרב אוריאל עיטם והרב חיים וולפסון, שהחל מתחילת השנה הבאה יקחו על עצמם את ניהול הישיבה. "הם יקחו חלק משמעותי בהנהגת הישיבה", המשיך הרב ובמכתבו, "כשאני ממשיך בתפקידי הנוכחי אך מצמצם את נוכחותי".

הרב בלומנצוויג (68) הוא ממייסדי ישיבת ההסדר בירוחם והעומד בראשה. בצעירותו למד במחזור הראשון של ישיבת הר עציון. בשנת 1993 הקים את הישיבה בירוחם והחל לעמוד בראשה. רבותיו המובהקים היו הרב יהודה עמיטל והרב אהרן ליכנשטיין.

הרב אוריאל עיטם, בוגר מחזור י"ח בישיבת הר עציון, מלמד בישיבה מאז שנוסדה, ובבתי מדרש רבים נוספים. הוא משמש כראש תכנית לימודי האגדה והאמונה בישיבה. דרך לימודו המיוחדת באה לידי ביטוי בסדרת ספריו "ונהר יוצא מעדן" על מחשבת המועדים.

הרב חיים וולפסון צמח בישיבת אור עציון, ולאחר מכן גם בישיבת הר המור ובכולל "יד ברודמן". את דרכו בלימוד רכש אצל הרב מרדכי שטרנברג והרב משה דימנטמן. הרב וולפסון מלמד שנים רבות בישיבה בירוחם גמרא וחסידות, ובשנים האחרונות משמש כראש כולל ההלכה בישיבה.

בשנה האחרונה מובילים הרב אוריאל והרב חיים את תכנית התפילה '"ליבא דהלכתא" בישיבה, בה הם עוסקים בפנים השונות של התפילה – בלימודי עיון, הלכה, אגדה ובעבודת התפילה.