ראש העיר צפת: "דברי הרב אליהו לא משקפים את המציאות"

אילן שוחט תקף את דברי רב עירו שקרא לאיזנקוט להתפטר על רק שילוב הבנות ביחידות הלוחמות, "לו ידע מה תרומתן לביטחון המדינה וחוסנה, ייתכן והיה משנה את דעתו". רבנים בכירים כתבו לרמטכ"ל: "רצינו להודות לך על המהלכים הרבים שעשית לחזק את צה"ל כצבא העם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/01/18 09:22 ב בשבט התשעח

ראש העיר צפת: "דברי הרב אליהו לא משקפים את המציאות"
לא אהב את דברי רב עירו. ראש העיר צפת שוחט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש העיר צפת אילן שוחט תקף הבוקר (חמישי) את דבריו של רב עירו, הרב שמואל אליהו, שקרא לראש הממשלה לפטר את הרמטכ"ל, על רקע מצב צה"ל שהשתקף לדעתו מדברי הרב אבינר.

"דבריו של הרב אליהו נאמרו רק על דעת עצמו והם אינם משקפים את המציאות", אמר שוחט וציין כי "ליתר דיוק עומדים בניגוד מוחלט לתמונת המצב בצפת, בה מערכת החינוך מלמדת, מחנכת ומעודדת למציונות בגיוס משמעותי".

לדבריו, "ראיה לכך היא מיקומה של צפת במקום הראשון בארץ בגיוס קצינות לצה"ל. לו ידע הרב שמואל אליהו באיזה תפקידים אסטרטגים ומודיעיניים נמצאות בנות העיר ומה תרומתן לביטחון המדינה וחוסנה, ייתכן והיה משנה את דעתו".

הרב שמואל אליהו

לא קיבל גב מראש העיר. הרב שמואל אליהוצילום: ישראל ברדוגו

כזכור אמר אתמול הרב אליהו, בתגובה לדברי הרב אבינר ב'כיפה' כי "משהו נפגם בצבא. אם מורידים ביחידות המעורבות את הרף משהו נפגע. הרב אבינר נותן צלצול השכמה. הוא הרי אדם אחראי וראש ישיבה של תלמידים שהגיעו לתפקידים הבכירים והקרביים ביותר בצבא. אם הוא הגיע למצב כזה שכך הוא אומר אז כנראה שאיזנקוט צריך להתעורר וראש הממשלה צריך לומר לו ללכת הביתה".

ראש העיר צפת כאמור לא הסכים עם הדברים ואמר כי בעירו "גאים בבנות צפת ובנות ישראל ומחזקים אותן ואת פעילותן בצבא, מכתב ברוח הדברים הללו יצא הבוקר לרמטכ"ל ואנו מבקשים מפה לחזק את ידיו ולהצדיע לו על המאמץ הכביר שעושה צה"ל לשילוב בנות מכל המגזרים וקידומם לתפקיד מפתח משמעותיים".

"לא מצליחים להביא את התורה לחיים". הרב סדן

שלח מכתב תמיכה ברמטכ"ל. הרב סדןצילום: צילום מסך מיוטיוב

בתוך פורסם אמש בחדשות עשר כי שלושה רבנים בכירים בציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן והרב יעקב מדן שיגרו לרא"ל איזנקוט ובו שיבחו אותו על תפקודו. "לקראת תחילת השנה הרביעית לשירותך כרמטכ"ל רצינו להודות לך על כל מה שעשית לביטחון ישראל ולחיזוקו ולגיבושו של צה"ל", הם כתבו.

בהמשך הם הוסיפו, "בעיקר רצינו להודות לך על המהלכים הרבים שעשית לחזק את צה"ל כצבא העם ולכך שכל חייל יוכל להרגיש בו נוח יחד עם שמירה על ערכיו ואמונותיו. מאמציך אלו ראויים לכל שבח. אנו גאים לחנך את תלמידינו לעשות הכול לשילובם בצה"ל ובדגש על היחידות הקרביות, ובטוחים שתמשיך ותעמיק את המהלכים החשובים שהובלת בשנה האחרונה".