ראש הממשלה על הר הבית: "ההחלטה שקיבלנו איננה קלה"

נתניהו דיבר בישיבת הממשלה על המתיחות בהר הבית ואמר כי כי החלטותיו מתקבלות לאור "האיומים שעומדים לפנינו, שחלקם אינם ידועים לציבור ושמטבע הדברים אינני יכול לפרטם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/07/17 12:16 ז באב התשעז

ראש הממשלה על הר הבית: "ההחלטה שקיבלנו איננה קלה"
מדבר על החלטות הקבינט. נתניהו, צילום: פלאש 90. Ohad Zweigenberg

ראש הממשלה התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה להחלטה על הסרת המגנומטרים מהר הבית ולמתיחות הגואה באזור.

"בימים האחרונים הנחיתי לתגבר את כוחות הביטחון בהר הבית ובעיר העתיקה", אמר נתניהו, "כדי למנוע פיגועים והפרות סדר וגם לפעול בתקיפות נגד פורעי חוק".

לדבריו, "לצורך ביצוע המשימה אנחנו העמדנו לרשות המשטרה תגבור משמעותי של פלוגות מג"ב ככל שיידרש. הנחיתי להעביר למשטרה, והקבינט גם אישר זאת, תקציב של עד מאה מיליון שקל לצורך פיתוח והצטיידות טכנולוגית על מנת לייצר פתרונות של אבטחה שיגבירו את הביטחון".

בהמשך הוא ציין את פעילותם הקשה והחשובה של כוחות הביטחון ואף הודה להם. על הביקורת שהחלטות הקבינט ספגו הוא אמר כי הוא קשוב לרגשות הציבור, "אני מבין את התחושות, אני יודע שההחלטה שקיבלנו איננה החלטה קלה. עם זאת, כראש ממשלת ישראל, כמי שנושא על כתפיו את האחריות לביטחון ישראל, עליי לקבל את ההחלטות בקור רוח ובשיקול דעת".

ראש הממשלה ציין כי לא תמיד הסיבות להחלטותיו ידועות לכולם וכי פעולותיו נעשות "מתוך ראייה של המפה כולה, ראייה רחבה של האתגרים והאיומים שעומדים לפנינו, שחלקם אינם ידועים לציבור ושמטבע הדברים אינני יכול לפרטם. אני מבין את תחושות הציבור, אני מבין גם מהי חובתה של מנהיגות, של מי שיושב בכיסא הזה ונושא על כתפיו את האחריות העליונה לביטחון ישראל, וכך אני פועל".

לסיום הוא שיגר מסר מאיים לרוצים לפגוע בישראל: "אני אומר לאויבינו בכל החזיתות: צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל ערוכים לפעול בכל העוצמה נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחינו, בחיילינו ובשוטרינו. כך פעלנו וכך נפעל".