ראש הממשלה: "לכל המצקצקים בתקשורת, אני מציע להירגע"

בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה לקולות שטענו כי כשל ביצירת הרתעה מול חמאס, "אנשים שלא נשאו באחריות ביטחונית אפילו דקה אחת. אנו מובילים מדיניות תקיפה ואחראית". על מכתב הסרבנים, "תופעה של קבוצה שולית קטנטנה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/12/17 12:12 יג בטבת התשעח

ראש הממשלה: "לכל המצקצקים בתקשורת, אני מציע להירגע"
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (א') בפתח ישיבת הממשלה להתחממות בגבול רצועת עזה ולמכתב השמיניסטים הסרבנים ששלחו לו ולבכירים נוספים מכתב בנושא.

"ישראל רואה בחמאס אחראית לכל ירי לעברנו משטח רצועת עזה", הוא אמר וציין כי "מאז שהשמדנו את מנהרת הטרור שחדרה לשטחנו לפני כמה שבועות, צה"ל תקף כ-40 יעדים של החמאס, כולל תקיפה נוספת של חיל האוויר אתמול בלילה".

נתניהו תקף את הקריאות משמאל על כך שיש לפגוע בחמאס וכי הממשלה כשלה ביצירת ההרתעה מול חמאס, "לכל אלה שמצקצקים בתקשורת, אנשים שלא נשאו באחריות ביטחונית אפילו דקה אחת וגם לא הובילו החלטה ביטחונית אפילו פעם אחת - אני מציע להם להירגע".

לדבריו, הוא, שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון "מובילים מדיניות תקיפה ואחראית שהממשלה הזאת מגבה, מדיניות שהפכה את ישראל בשנים האחרונות לשקטה יותר, בטוחה יותר, מזה עשרות שנים. הניסיונות לפגוע בנו לא עברו מן העולם, אבל המדיניות שלנו היא ברורה - מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו".

בנוגע למכתב שכתבו לו 63 בני נוער שהצהירו כי לא ישרתו בצה"ל מאחר והוא "מוציא לפועל מדיניות ממשלתית גזענית", אמר ראש הממשלה כי הוא "רואה בחומרה רבה את תופעת הסרבנות לגיוס לצה"ל מכל צד שהוא, אף על פי שהתופעה הזאת היא תופעה של קבוצה שולית קטנטנה".

עוד הוא ציין כי "הטרגדיות שפקדו את עמנו חלפו מן העולם לאחר שהקמנו את מדינת ישראל ואת צה"ל, ושיקמנו את היכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. צה"ל הוא זה שמבטיח שעתידנו יהיה שונה מעברנו. אני מברך על כך שרוב עצום בציבור מבין את זה ודוחה לאלתר את תופעת הסרבנות".