המשטרה המליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה

המשטרה הודיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליטה להעמידו לדין בגין תיקים 1,000 ו-2,000. החלטה דומה התקבלה גם לגבי ארנון מילצ'ן ונוני מוזס.

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/18 20:06 כח בשבט התשעח

המשטרה המליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

פרסום של עמית סגל בחדשות 2 הערב: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה, על עבירת שוחד בתיקים: 1,000 ו-2,000. הודעה זו מגיעה בתום שנה וחצי של חקירות. על פי פרסומים, היקף השוחד בו חשוד נתניהו, עומד על סך 650,000 ש"ח. בתוך כך, ההמלצה היא להגיש כתבי אישום גם נגד המיליארדר ארנון מילצ'ן ומוציא לאור "ידיעות אחרונות" - נוני מוזס.

עד המפתח בתיק  מילצ'ן הוא ח"כ יאיר לפיד, ואשר התבקש על פי עדותו, לקדם חוק "תושב חוזר עבור מילצ'ן.

יו"ר הקואליציה דודי אמסלם אמר הערב: "אין שום דבר חדש. המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים. נורו עשרות חיצים לעבר המטרה בתקווה שאחד מהם יגיע ליעד ולאחר שהפכו כל אבן, בכל פינה בעולם - המשטרה עשתה הכל כדי להשיג את המטרה...באף מדינה דמוקרטית בעולם לא היו מעזים ולא מעלים על דעתם בשום אופן לזמן ראש ממשלה מכהן ולחקור אותו האם הוא קיבל בקבוקי יין, שוקולדים או סיגרים מחבר שלו. עד אנה נבוא?"

מנגד, מהאופוזיציה נשמעות קריאות למען התפטרות נתניהו. ח"כ תמר זנדברג אמרה: "זה יום עצוב לדמוקרטיה. עוד ראש ממשלה הולך לכלא. נתניהו איבד תוקף מוסרי לשלטונו ואם הוא לא מתפטר הערב, זהו יום בו כל אחד מ-66 חבריו לקואליציה צריך לקום ולומר – עד כאן. קום נתניהו והתפטר״.