ראש הממשלה זימן את מנהיגי ההתיישבות לפגישה

בעקבות מחאתם של ראשי המועצות ביו"ש על הבנייה הדלה לדעתם בהתיישבות, החליט נתניהו להיפגש עימם במטרה להרגיע את הרוחות. במועצת יש"ע אומרים כי לישיבה עם ראש הממשלה הם יבואו "בדרישה להרחבת הבנייה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/06/17 22:07 יב בסיון התשעז

ראש הממשלה זימן את מנהיגי ההתיישבות לפגישה
בניה ביהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, עתיד להיפגש מחר (רביעי) עם מספר ראשי מועצות מיהודה ושומרון, במטרה להרגיע את הרוחות שסערו בעקבות תכניות הבנייה שהציג בסוף השבוע שעבר.

בפגישה צפוי נתניהו להציג לראשי ההתיישבות תכניות בנייה נוספות שהוא מתכוון לקדם בחודשים הקרובים. במועצת יש"ע התייחסו לפגישה ואמרו כי "לאחר בקשה של יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה ולחץ של הנהגת ההתיישבות וראשי הרשויות ביהודה ושומרון, תתקיים מחר ישיבת עבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להרחבת הבנייה".

לדבריהם, "לפני מספר ימים שלח רואה מכתב דחוף לראש הממשלה, שעניינו חשיבותה של פגישה בהולה שתדון בצורכיהם של הרשויות ביהודה ושומרון ותקדם את שחרור התכניות שממתינות כבר שנים".

יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה

יו"ר מועצת יש"ע אבי רואהצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

במוצאי השבת האחרונה נודע כי ראש הממשלה אישר את קידומם של 2,600 יחידות דיור בועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי. עם זאת, מנהיגי ההתיישבות לא מצאו במספר הנקוב בשורה אמיתית ואף טענו כי מדובר בהמשך ההקפאה.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי הוא התבשר "על סדר היום של ועדת תכנון הקרובה ובה אמורים לדון בבניית 0 (אפס!!) יחידות דיור בגוש עציון!". בהמשך הוא קרא לשרי הממשלה שלא להגיע לחגיגות היובל לחידוש ההתיישבות, "אם אין לממשלתנו די עצמאות אל תבואו לחגוג!".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, היה חריף אף יותר ואמר שמבחינתו מדובר בהמשך הקפאת הבניה, "בשנת היובל לחידוש ההתיישבות ביהודה ושמרון בוחר הדרג המדיני להעניק למפעל הציוני סטירת לחי בדמות המשכה של הקפאת הבניה ומניעת כל אפשרות להתפתחות טבעית". בהמשך הוא הוסיף כי "החלטה זו נמצאת בניגוד גמור לכללים שקבע הקבינט המדיני בעצמו רק לפני שבועיים. האם זו תשובה ציונית הולמת של ממשלת ימין??  לצערי דיבורים לחוד ומעשים לחוד".