ראש הממשלה הבטיח למאבטח בירדן: נחזיר אותך לארץ

בירדן מזהירים כי המאבטח לא יוכל לצאת מהמדינה לפני מיצוי החקירה בעניין. בשלב זה כ-30 עובדים עדיין נצורים בבית השגרירות. סגנית שר החוץ נמצאת בחדר המצב של משרד החוץ ומקבלת תמונת מצב עדכנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/17 13:45 א באב התשעז

ראש הממשלה הבטיח למאבטח בירדן: נחזיר אותך לארץ
חוטובלי בשיחה עם השגרירה, צילום: דוברות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בהמשך למשבר המתנהל בשעות אלו בבניין השגרירות בירדן: "שוחחתי הלילה פעמיים עם שגרירת ישראל בירדן, עינת שלאין, ועם איש האבטחה. התרשמתי שהיא מנהלת את הדברים שם היטב, הבטחתי לאיש האבטחה שאנחנו נדאג להחזיר אותו לארץ, אנחנו כבר מנוסים בזה.

ראש הממשלה סיפר על המגעים שהוא עורך יחד עם משרד החוץ: "אמרתי לשניהם שאנחנו מקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון וממשל בעמאן בכל הרמות, כדי להביא לסיום מהיר ככל האפשר של האירוע. שגריר ירדן בישראל הגיע הבוקר לשיחה במשרד החוץ, הוא התבקש לסייע בעניין. אנחנו מנהלים את המגעים גם בנתיבים אחרים ומגוונים במטרה אחת - לסיים את האירוע, להביא את האנשים שלנו לארץ, ואנחנו עושים זאת בנחישות ובאחריות. כך אנו נוהגים גם ביחס לדרך הנכונה להבטיח ביטחון ושקט בהר הבית, בעיר העתיקה ובירושלים כולה".

כמו כן נמסר כי סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי נמצאת ברגעים אלה בחדר מצב במשרד החוץ ושוחחה עם השגרירה שלנו בירדן עינת שליין וקיבלה תמונת מצב עדכנית.

ב-19:00 יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני שידון במשבר החריף עם ירדן ובהסלמה במתיחות בהר הבית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לגורם ביטחוני בכיר לצאת לירדן כדי לדון עם הירדנים בפתרון המשבר.