"ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר היום, משיקולי הישרדות פוליטית, על החשוב בתאריו: ראש ממשלת העם היהודי"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התייחס הערב לביטול מתווה הכותל: "ביטול מתווה הכותל הוא פגיעה ביבטחון המדינה", "זוהי פגיעה בשלמותו של העם היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/17 20:05 א בתמוז התשעז

"ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר היום, משיקולי הישרדות פוליטית, על החשוב בתאריו: ראש ממשלת העם היהודי"
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התייחס הערב, בעמוד הפייסבוק שלו, לביטול מתווה הכותל: "ישראל הפכה היום לדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין שוויון זכויות ליהודים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר היום, משיקולי הישרדות פוליטית, על החשוב בתאריו: ראש ממשלת העם היהודי.

ביטול מתווה הכותל הוא פגיעה בבטחון המדינה, ביחסי החוץ שלנו, בכלכלה הישראלית, ומעל הכל – זוהי פגיעה קשה, מעליבה וחסרת הגיון, ברגשותיהם הדתיים העמוקים ביותר של מיליוני יהודים.

זוהי פגיעה בבטחון מפני שיהדות ארה"ב היא זו שמסייעת לנו מול הקונגרס והסנאט ומול הבית הלבן. אליהם באנו עם הסכם הסיוע לצה"ל, עם הסנקציות על איראן. הם אלה שהעבירו את החוק הקובע שעל ארה"ב לשמור תמיד על "היתרון האיכותי" הצבאי של ישראל.

זוהי פגיעה ביחסי החוץ מפני שהקהילות היהודיות הן המחסום האחרון בפני השתלטות כספי הנפט האסלאמיים על דעת הקהל העולמית. הם אלה שעומדים אתנו בחזית מלחמת התודעה.

זוהי פגיעה בכלכלה שרוב הישראלים ירגישו בכיסם. חלק גדול מהייצוא הישראלי, מסחר החוץ שלנו, עובר דרך יהודי העולם. דרך החברות שלהם, מפייסבוק ועד "אוראקל", דרך השווקים שלהם, דרך כוח הקניה שלהם.

זוהי פגיעה בשלמותו של העם היהודי מפני שאף אחד בעולם לא מוכן שיתנהגו אליו כך. הם לא ייעלמו מחיינו מיד, הם פשוט לא יבואו בחג הבא, לא ישלחו את ילדיהם ל"תגלית", לא יעלו את ירושלים על ראש שמחתם מפני שירושלים העליבה אותם.

האם נתניהו ושריו החליטו לבטל את המתווה מפני שהם מאמינים שזה הדבר הנכון לעם ישראל? ברור שלא. הם עשו זאת מפני שהדבר היחיד שמנהל אותם אלו לחצים פוליטיים.

אפילו במונחי הממשלה הנוכחית מדובר בשיא חדש של חוסר אחריות לאומית, וחוסר אחריות יהודית". כתב לפיד