ראשי שדולת א"י לשרים: רק 1% מתכנית התשתיות ליו"ש? אינו הולם ממשלה לאומית

חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ' פנו לשרי הממשלה, בדרישה שיפעלו להרחבת חלקם של אזורי יהודה ושומרון ובקעת הירדן בתכנית השנתית הרב לאומית, "הדבר אינו הולם לא את רוחב השטח, לא את היקף האוכלוסיה, ובודאי לא את מצב התשתיות ביו"ש, שהוא מהמיושנים והגרועים ביותר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/09/17 10:02 יב באלול התשעז

ראשי שדולת א"י לשרים: רק 1% מתכנית התשתיות ליו"ש? אינו הולם ממשלה לאומית
חברי השדולה בישיבה, צילום: שדולת ארץ ישראל

הממשלה צפויה לדון הבוקר (ראשון) בתכנית הרב שנתית לפיתוח תשתיות בישראל, שבמסגרתה רק אחוז אחד יוקצה לשטחי יהודה ושומרון. כך עלה ממכתב ששיגרו היום ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת לכלל השרים.

בפניה הדחופה ששיגרו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי ויואב קיש מהליכוד, הם דרשו להכליל את איו"ש בצורה נרחבת הרבה יותר בתכנית הנידונה.

"בישיבת הממשלה הבוקר תתבקשו לאשר תכנית רב שנתית לפיתוח תשתיות בישראל", כתבו השניים והוסיפו כי "לפי הפרסומים בתקשורת, רק חלק זעום ביותר מהתכנית -  1% בלבד -  יבוצע באזורי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

לבריהם, "ככל שהפרסומים נכונים (ובידכם לבדוק זאת), הדבר אינו הולם לא את רוחב השטח, לא את היקף האוכלוסיה, ובודאי לא את מצב התשתיות ביו"ש, שהוא מהמיושנים והגרועים ביותר. בודאי שיחס כזה לחבלי יו"ש אינו הולם ממשלה לאומית שטובת פיתוח ההתיישבות לנגד עיניה".

לסיום הם ביקשו מהשרים "לברר את הנתונים, ובהתאם לכך לתקן את היחס הבלתי סביר הזה ולא לאשר את התכנית עד לתיקונו".