ראשי מועצות ביו"ש עתרו לבג"ץ נגד הממשלה

יוסי דגן ואבי נעים העלו מדרגה במחאתם נגד נתניהו על אי סלילת הכבישים העוקבים ביהודה ושומרון ועתרו לבג"ץ, "אי השלמת הכביש העוקף מהווה סיכון במודע וכן זלזול של ממש בחיי אדם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/17 07:00 ב בחשון התשעח

ראשי מועצות ביו"ש עתרו לבג"ץ נגד הממשלה
ראשי הרשויות ונציגי המשפחות השכולות מול בית ראש הממשלה, צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

מחריפים את המאבק בנתניהו: ראשי מועצות ביהודה ושומרון הגישו בסוף השבוע עתירה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל בדרישה שתשלים את סלילתו של הכביש העוקף לובאן.

מגישי העתירה, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש מועצת בית אריה אבי נעים, טענו כי עד כה השקיעה הממשלה כרבע מיליארד שקלים בסלילת הכביש, אך יותר מעשור לאחר תחילת העבודות נראה שאין כל כוונה לסיים את סלילת 2 הקילומטרים שנשארו.

בעתירה שהוגשה נגד ראש הממשלה, שר הביטחון, אלוף פיקוד המרכז, משרד התחבורה ונת"ע, באמצעות משרד עורכי הדין יעקב גבסי ושות', נכתב בין היתר כי "חרף פניות רבות אל בעלי תפקידים רלוונטיים, בכתב ובמסגרת פגישות, חרף התחייבויות ברורות שנושא יקודם ויטופל בהתאם, סלילת הכביש אינה מושלמת ותושבי העותרות ממשיכים להסתכן ולסבול".

לדברי העותרים, "מים עד נפש הגיעו, ולא כקלישאה ולאחרונה אף נפל דבר. מזה מספר חודשים שתושבים אשר נסעו בכביש הקיים, מצאו עצמם נתונים למעשי טרור וביזה מסוכנים, באין מושיע, ובאופן הממחיש עד כמה המצב הנוכחי בלתי סביר בעליל, ובפרט כשפתרון מצוי בהישג יד".  בינתיים, תושבי האזור מסתפקים בנסיעה בכביש 465 הצר והמשובש, אשר עובר בחלקו דרך כפרים ערביים ביו"ש חלקם עוינים. "הנסיעה בכביש הקיים מהווה גם סיכון ביטחוני וגם סיכון בטיחותי אי השלמת הכביש העוקף מהווה סיכון במודע וכן זלזול של ממש בחיי אדם".

מדובר בכביש שעוקף את הכפרים הפלשתינים לובן אל ערביה ורנתיס, מתחבר בקצהו המערבי לכביש 465 סמוך למחסום רנטיס ומאפשר גישה מהירה למרכז הארץ דרך כביש 444 ואלעד. דגן ונעים טענו כי לפני כ-10 שנים, שנתיים לאחר שהחלו את סלילתו, נעצרו העבודות מטעמי תקציב ושר הביטחון דאז, אהוד ברק, עצר את העבודות במקטע האחרון בכביש בחלק שאמור להתחבר לבית אריה.

ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, אמר בתגובה להגשת העתירה כי "מדובר בעוולה אזרחית ובאטימות מוחלטת של הממסד השלטוני שנמשכת כבר עשור. הדרישה של אזרחי המדינה להגיע הביתה בבטחה היא דרישה לגיטימית ובסיסית, בוודאי כאשר מדובר בכביש שהמדינה השקיעה בו עד היום רבע מיליארד ₪ וחסרים רק שני ק"מ להשלמתו. עצוב שתחת ממשלת ימין אנו נאלצים בחוסר ברירה להגיש עתירה לבג"צ, אך לא ננוח ולא נשקוט עד שהכביש הזה יושלם".

יוסי דגן הוסיף כי "כביש עוקף לובאן הוא דוגמא נוספת לבעיית הכבישים העוקפים ביו"ש. עד כדי כך מזלזלים בצרכי תושבי יו"ש שגם כשכבר מתחילים לבנות עוקף ושופכים עליו מיליונים, עוצרים באמצע הסלילה לשנים ובכך פוגעים הן בקופת המדינה והן בתושבים. סלילת הכבישים ביו"ש היא חיונית לביטחון ולבטיחות. העתירה הזו היא שלב נוסף במאבק על הכבישים העוקפים. אנחנו לא נעצרו עד שנראה את הטרקטורים בשטח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן